شورای فرهنگ عمومی باید به سمت تدوین راهبرد های اجتماعی حرکت کند


  شورای فرهنگ عمومی باید به سمت تدوین راهبرد های اجتماعی حرکت کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از وظایف شوراهای فرهنگ عمومی حرکت به سمت تدوین راهبردهای اجتماعی است، گفت: شورای فرهنگ عمومی بهترین مکان برای رشد و پایش اقدامات فرهنگی و هماهنگی بین دستگاهی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی» شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: سند مهندسی فرهنگی تدوین شده و مهندسی فرهنگ نیز از جمله موضوعاتی است که به شورای فرهنگ عمومی در استان ها واگذار خواهد شد.

وی افزود: ایجاد سند کثرت گرایی افق جدیدی است و بحث اساسی در موضوعات ملی و استانی ایجاد خواهد کرد البته راهبرد های فرهنگی مختلفی وجود دارد تا مشکلی سیاسی در جامعه کاهش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی جایگاه بیان مشکلات سیاسی جامعه نیست و این شورا به دنبال راهبرد هایی برای بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی است .

صالحی افزود: نظریه های توسعه ای و راهبردی می تواند در استان فارس بیشتر از گذشته تاثیر گذار باشد و اگر فقر نظریه ها در استان فارس از بین برود شاهد خواهیم بود که توسعه فارس و کشور همزمان رخ می دهد.

وی متذکر شد: اگر فقر نظریه های فرهنگی از بین برود مشکل تقابل با فرهنگ گذشته از بین خواهد رفت و اگر نظریه راهبردی فرهنگی در جامعه تدوین شود می توان از این پیچ گذر کرده و تقابلات فرهنگی از بین رود.

وزیر فرهنگ درباره وظیفه شورای فرهنگ عمومی نیز تاکید کرد: یکی از وظیفه های شورای فرهنگ عمومی این است که این شورا به سمت تدوین راهبرد های اجتماعی حرکت کند و توجه این شورا نیز باید به سمت معضل های اجتماعی نیز حرکت کند و از این حوزه نیز غافل نشود.

وی تصریح کرد: حاشیه نشینی، اعتیاد و سایر حوزه های اجتماعی پیشتر مغفول مانده اند و می توان از طریق این شورا به دنبال بهبود مشکلات و معضل های اجتماعی باشیم البته هنوز هم بزرگترین نهاد قوی اجتماعی خانواده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بیش از ٨٠ درصد از جامعه ازدواج را یک معیار دائمی می دانند و تنها١٠ درصد ازدواج را یک رویداد گذرا می بینند یکی دیگر از معضل های اجتماعی و چالش جامعه خشونت است و توجه به ان ضروری است.

صالحی در پایان گفت: دستگاه های مختلف فرهنگی باید به فرهنگ تولید بپردازند و به دنبال این باشند که فرهنگی در جامعه ایجاد کنند که جریان تولید در جامعه توسعه یابد و چه قدر دستگاه های مختلف توانسته اند در این زمینه فعالیت کنند.

در این جلسه «عنایت الله رحیمی» استاندار فارس نیز گفت: با رفع مشکل تامین مالی توسعه فرهنگی در فارس سرعت می یابد.

وی افزود: اختلافی میان هویت باستانی و هویت اسلامی ایران وجود نداشته و در هویت ملی، تاریخی و اسلامی هم تضادی وجود ندارد.

رحیمی افزود: شورای فرهنگ عمومی تاثیر خوبی بر موضوع هماهنگی میان دستگاهی و موضوع فرهنگ داشته است. پذیرش دین اسلام به علت کمال در آن مورد قبول و تایید افراد جامعه است.

وی گفت: فرهنگ انقلاب اسلامی هیچ گاه تحت تاثیر فرهنگ سازی غربی قرار نخواهد گرفت.

در بخشی از این جلسه «آیت الله لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: این استان دارای اماکن گردشگری بسیاری است.

وی در عین حال تصریح کرد: حرم شاه چراغ (ع) تا تخت جمشید را می توان محور گردشگری جدید در استان دانست.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق