گامهای عملی برای حل مشکل برق کیش برداشته شد


گامهای عملی برای حل مشکل برق کیش برداشته شد

کیش - ایرنا- با حضور گروهی از متخصصان صنعت برق، راهکارهای افزایش تولید و چگونگی توسعه نیروگاه برق این جزیره بررسی و گامهای عملی در این خصوص برداشته شد .

به گزارش ایرنا، این گروه متخصص بنا به دعوت سازمان منطقه آزاد کیش روز پنجشنبه ضمن بازدید از امکانات شرکت آب و برق و نیروگاه کیش، در خصوص راهکارهای افزایش تولید نیروی برق و رفع نیاز های این منطقه، در جلسه ای با مدیرعامل شرکت آب و برق در خصوص طرح های توسعه ای نیروگاه کیش و چگونگی به روز رسانی تجهیزات آن گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این نشست تخصصی که یک هفته بعد از قطع چندین ساعته برق در جزیره کیش انجام شد، افزایش ظرفیت تولید برق، سرمایه گذاری های انجام شده، مخارج روزانه نیروگاه، راهکارها برای کاهش هزینه های سوخت نیروگاهی و حمل آن به جزیره، تجهیزات موجود و امکانات مورد نیاز برای گسترش این مجموعه، با توجه به وضعیت آب و هوایی خاص جزیره کیش، چگونگی به روز شدن دستگاه ها و ارائه راهکار برای پیشگیری از حوادث و خسارات احتمالی مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان این نشست، مهندس یدالله سلطانی مدیرعامل شرکت آب و برق کیش با اشاره به برگزاری جلسات مکرر با حضور این متخصصان گفت: در این نشست ها و پیشنهادات فنی خوبی مطرح شد؛ همچنین به بررسی علل بروز عیب در روزهای گذشته پرداختیم.

جمعه گذشته، قطع چندین ساعته برق که ۸۰ درصد از گستره ۹۰ کیلومتر مربعی جزیره کیش را در خاموشی فرو برد، اکثریت جمعیت ۳۵ هزار نفری این منطقه در شرایطی سخت قرار گرفتند و بسیاری از امور شد.

این حادثه در واقع آزمونی عملی برای سنجش مقابله با بحرانها و بازبینی یکی از ساختارهای اساسی جزیره کیش بود نشان داد که انرژی بویژه نیروی برق یکی از نقاط آسیب پذیر این جزیره محصور است و باید برای حل این مشکل ساختاری نسخه ای درمان کننده پیچید.

اکنون که یک هفته از حادثه مذکور گذشته است، گروهی از متخصصان صنعت برق در کیش و گفتگوهای صورت گرفته در خصوص چگونگی توسعه و تجهیز بخش نیروگاهی این جزیره در واقع گامی عملی برای حل مشکل ارزیابی می شود.

به گفته "مدیرعامل شرکت آب و برق کیش افزایش ظرفیت تولید و بررسی راههای افزایش بهره‌وری یکی از مهمترین مسائل عنوان شده در نشست اولیه با متخصصان صنعت برق بود که در این راستا مقرر شد، افزایش توان تولید را در دستور کار قرار گیرد.

یدالله سلطانی همچنین از برگزاری مجمع عمومی شرکت آب و برق در روزهای آینده خبرداد و افزود: در این خصوص با صاحبان سهام به گفتگو می نشینیم تا با اقدامات مناسب برای افزایش تولید،موقعیت پایداری در ارائه خدمات صورت گیرد.

۱۳۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری