آزمون، طارمی و انصاری‌فرد در جنگ ثبت گل بیست‌ویکمین گل تیم‌ملی


سه مهاجم اصلی تیم ملی به دنبال ثبت گل بیست و یکم ایران در سال 2019 خواهند بود و باید دید کدامیک زودتر جشن گل خود در آزادی را برگزار خواهند کرد.

سه مهاجم اصلی تیم ملی به دنبال ثبت گل بیست و یکم ایران در سال 2019 خواهند بود و باید دید کدامیک زودتر جشن گل خود در آزادی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران در دومین بازی مقدماتی جام جهانی به مصاف کامبوج خواهد رفت. باتوجه به اینکه تیم حریف از قدرت بالایی برخوردار نیست، همه انتظار دارند شاگردان ویلموتس با گل‌های پرتعداد حریف را شکست بدهند تا در یکی از خاص‌ترین روزهای فوتبال ایران، بردی دلچسب نیز به دست بیاید.

در سال میلادی جاری، ایران با هدایت مارک ویلموتس و پیش از او، کارلوس کی‌روش در مقابل رقبا قرار گرفت و تنها یک شکست آن هم برابر ژاپن در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا را تجربه کرد.

طارمی بهترین گلزن ایران در سال 2019

مهدی طارمی در سال جاری میلادی موفق شده شش گل بزند و بالاتر از سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد آقای گل تیم ملی باشد.

او در بازی تدارکاتی با سوریه هت‌تریک کرد، مقابل یمن دو گل زد و یک بار هم دروازه ویتنام را گشود تا بهترین سال خود در فوتبال ملی را تجربه کند.

مهاجم تیم ریو آوه اکنون با 19 گل کنار همایون بهزادی و غلامحسین مظلومی جایگاه هفتم بهترین گلزن‌های تاریخ تیم ملی را به خود اختصاص داده و فرصت این را دارد تا با گلزنی مقابل کامبوج و بحرین

پنجمین گلزن ملی فوتبال ایران لقب بگیرد.

رقابت جذاب کریم و سردار

صدرنشینی طارمی در حالی رقم خورده که دو مهاجم دیگر تیم ملی یعنی کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون روی هم شش گل زده‌اند.

سردار دو گل به ویتنام زد، یک بار دروازه چین را باز کرد و مقابل هنگ‌کنگ نیز گلی زیبا به ثمر رساند تا 29 گله شود. کریم انصاری‌فرد هم که حالا به السیلیه رفته و پیراهن این تیم قطری را پوشیده مقابل چین و هنگ‌کنگ گل زده است.

کریم و آزمون اگرچه در سال 2019 پایین‌تر از طارمی هستند اما در مجموع با 20 و 29 گل در جدول بهترین گلزن‌های تاریخ تیم ملی بالاتر از مهاجم بوشهری قرار دارند.

بیست و یکمین گل را چه کسی‌ می‌زند؟

ایران در شرایطی به مصاف کامبوج می‌رود که در 9 بازی امسال، بازیکنان تیم ملی 20 گل به ثمر رسانده و با ثبت میانگین 2/2 گل در هر بازی، آمار قابل قبولی را ثبت کرده‌اند.

نکته جالب درباره رکورد تیم ملی این است که یمن و سوریه با دریافت 5 گل، نقش پررنگی در ثبت این میانگین داشتند. همچنین عراق و ژاپن تنها تیم‌هایی بودند که موفق به کلین‌شیت برابر ایران شدند.

دیدار با کامبوج چهارمین بازی ایران تحت هدایت مارک ویلموتس بلژیکی نیز هست.

8 گلزن تیم ملی در سال 2019

تیم ملی ایران در سال 2019 هشت گلزن داشت؛ «مهدی طارمی، اشکان دژاگه، سردار آزمون، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، اللهیار صیادمنش و مدافع کره جنوبی». نکته جالب این است که فارغ از گل به خودی کیم یونگ گوون، تمام گلزن‌های تیم ملی در پست‌های خط حمله، وینگر و هافبک هجومی ایفای نقش می‌کنند.

نکته جالب‌تر اینکه تمام گلزن‌های تیم ملی در سال 2019 بازیکنان شاغل در خارج از کشور هستند و سهم لیگ برتری‌ها از گلزنی در سال 2019، عدد صفر است.

چند بازی دیگر تا پایان سال؟

ایران سه بازی رسمی تا پایان سال 2019 پیش رو خواهد داشت. یکی برابر کامبوج، دیگری در تقابل با بحرین و آخری هم مقابل عراق.

بازی با عراق در ورزشگاه زیبای بصره برگزار می‌شود و همه انتظار دارند که ایران با پیروزی مقابل شاگردان کاتانچ، در صدر جدول رده‌بندی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی قرار بگیرد.

اتفاقی که قابل تصور است، چون ایران با بازیکنان آماده‌ای که در اختیار دارد و البته سبک هجومی ویلموتس، از شانس بالایی نسبت به سایر رقبا برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان