نام نویسی نزدیک به 3 میلیون نفر در سامانه سماح


نام نویسی نزدیک به 3 میلیون نفر در سامانه سماح

تا امروز پنجشنبه 2 میلیون و 933 هزار و 822 نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند

امیر مرادی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه آمار ثبت نام‌های قطعی شده ۲ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۳۰۶ نفر هستند، افزود: ۴۶۳ هزار و ۹۹۱ نفر مربوط به استان تهران، ۲۹۵ هزار و ۸۸ نفر استان خوزستان، ۲۴۳ هزار و ۶۰۵ نفر استان اصفهان، ۲۳۲ هزار و ۵۷۳ نفر استان خراسان رضوی، ۱۸۸ هزار و ۲۴۷ نفر استان فارس و ۱۰۸ هزار و ۸۹۱ نفر نیز از استان کرمان هستند که بیشترین آمار محسوب می‌شود.
مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: تا امروز پنجشنبه ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۲۲ نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.
وی با بیان اینکه ۶۲ هزار و ۷۷۷ نفر از اتباع خارجی نیز در این سامانه نام نویسی کرده اند، گفت: با توافق ایران و عراق زائران می‌توانند از ۱۰ شهریور (اول محرم) تا ۷ آبان (۳۰ صفر) بدون نیاز به تهیه روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.
آقای مرادی افزود: لغو روادید برای این بازه زمانی است و خارج از این زمان، زائران موظف به تهیه روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند، ضمن اینکه لغو روادید برای یک بار سفر زیارتی است.
مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: زائران برای پرداخت هزینه‌های مصوب فقط از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنند.
مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن
تکمیل ظرفیت بلیت قطارها برای زائران اربعین
مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن از تکمیل ظرفیت بلیت قطارها تا بیست و سوم مهرماه خبر داد.
علی کاظمی منش در گفتگوی تلفنی با رادیو اربعین درباره فروش بلیت قطار افزود : تا بیست و سوم مهرماه، بلیت فروشی بیشتر مسیرها تکمیل شده است به غیر از مسیر تهران به کرمانشاه که بیست و دوم به بعد هنوز جا دارد و برای روزهای بعد نیز عمدتا ظرفیت ها تکمیل شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت راه آهن ۸۷۶ قطار با ظرفیتی حدود ۴۴۵ هزار صندلی برای ایام اربعین امسال پیش بینی کرده است، گفت: خدمات رسانی به مسافران از پانزدهم مهرماه آغاز شده است و تا سی ام مهر ماه ادامه دارد.
مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن افزود : امسال ضمن اینکه قطارهای برنامه ای و فوق العاده سال قبل را در برنامه ارائه خدمت داریم ، برخی از قطارهای جدید هم پیش بینی شده است از جمله قطار اصفهان به کرمانشاه، زاهدان به خرمشهر و قطارهای فوق العاده تهران به همدان و برعکس ، همدان به مشهد، کرمانشاه به مشهد و همچنین اندیمشک - تهران.
دبیر ستاد مرکزی اربعین
عبور ۳۵۰ هزار نفر از مرز‌ها در یک روز
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: روز چهارشنبه بیش از ۳۵۰هزار نفر از مرز‌های چهارگانه ایران و عراق عبور کردند.
احمد محمدی فر در گفتگوی تلفنی با رادیو اربعین با بیان اینکه تردد در مرز‌ها در جریان است، افزود: آمار تردد نسبت به سال گذشته زیاد است و افزایش تردد چند برابری را در مرز‌های مختلف داریم و در برخی موارد این افزایش سه یا چهار برابر سال گذشته است.
وی گفت:: عمده مشکلی که وجود دارد کمبود وسیله نقلیه در آن سوی مرز است.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: با مسئولان عراق رایزنی‌هایی شده است تا همکاری بیشتری برای انتقال زائران شود و هم اینکه بتوانیم از امکانات داخل هم در صورت موافقت دولت عراق به آن‌ها کمک کنیم.
محمدی فر به زائران توصیه کرد: زائرانی که عزیمت می‌کنند و به آن سوی مرز می‌روند حتما همراه خودشان آب داشته باشند، چون ممکن است از مرز تا اولین شهر‌های عراقی یک زمانی طول بکشد.
معاون اجتماعی ناجا
افزایش صدور گذرنامه و نام نویسی در سامانه سماح
معاون اجتماعی ناجا با اشاره به افزایش 78 درصدی صدور گذرنامه و 4 برابری ثبت نام در سامانه سماح، گفت: آمار زوار از سه میلیون نفر فراتر می‌رود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سردار «احمد نوریان» معاون اجتماعی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با رادیو ایران اظهار داشت: امروز ما افتخار داریم که نیروهای مرزبانی نیروی انتظامی در مرزها از مردم پاسداری می‌کنند.
سردار نوریان گفت: رزمایشی و مانور اقتدار و آرامش که در بندرعباس اجرا شد، پیام امنیت پایدار و همه‌جانبه در کشور را هم به دوستان و دشمنان فرستاد.
وی در ادامه در خصوص تغییر رویکرد پلیس در حوزه رفتاری و ساختاری عنوان کرد: پلیس بیشترین سطح تماس با مردم را دارد که حفظ ارزش‌ها، نظم و امنیت در اولویت ماموریت‌های آن قرار دارد. در دو دهه اخیر با توجه به تحولاتی که در ناجا رخ داده است، مرحله هوشمندسازی پلیس دنبال می‌شود تا در شأن مردم قرار بگیرد.
سخنگوی ناجا با بیان اینکه رویکرد سلبی به ایجابی و جامعه محوری تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: در این راه اولین گام تغییر نگاه پلیس به تهدیدها و علمی نگاه کردن به آنهاست. در همین راستا می‌‌توان نیروی انتظامی را به‌طور قاطع پیشگام خدمات الکترونیک به مردم دانست. حرکت به سمت تخصصی کردن پلیس‌ها از دیگر برنامه‌ها در جهت هوشمندسازی پلیس است که تشکیل پلیس اقتصادی نمونه آن بود.
سردار نوریان درباره عملکرد پلیس در حوزه معضلات فضای مجازی هم عنوان کرد: اکنون مهم‌ترین دغدغه برای فضای مجازی امنیت این فضاست ، مردم یک حضور معناداری در این فضا پیدا کرده‌اند و ضریب نفوذ اینترنت ۸۹ درصد از کل جمعیت 81 میلیونی در کشور است.
وی با بیان آمارهایی درباره فضای مجازی رها بودن آن را بزرگ‌ترین مشکلش دانست و افزود: تحت کنترل نبودن مشکل اصلی این فضاست. اکنون 77 درصد جرائم در فضای مجازی به وسیله پلیس فتای ما کشف می‌شود که از این میزان 70 درصد جرائم اقتصادی و 12 درصد موضوع های اخلاقی، نشر اکاذیب، هک و است. در بین استان‌ها نیز تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس بیشترین جرائم این حوزه را به خود اختصاص داده است.
وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: اگرچه نیروهای جوان ما در پلیس فتا شبانه روزی در جهت کشف جرائم فضای مجازی کار می‌کنند؛ اما من از دوستان در شورای عالی فضای مجازی خواهش می‌کنم به سرعت تکلیف مردم را روشن کند و با مدیریت این فضا که اکنون رهاست به صورت جدی وارد عمل شوند تا آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی آن کاهش یابد.
وی با اشاره به افزایش 78 درصدی صدور گذرنامه و 4 برابری ثبت نام در سامانه سماح عنوان کرد: قطعا آمار زوار از سه میلیون نفر فراتر می‌رود. در حال حاظر افرادی که برای گذرنامه به مراکز پلیس+10 مراجعه می‌کنند در بازه یک هفته‌ای گذرنامه تک برگی خود را دریافت خواهند کرد تا به سفر معنوی اربعین برسند. با این حال در این چند روزه شاهد ازدحام در مراکز پلیس+10 هستیم که به این علت گاهی از مراجعه کنندگان خواسته می شود در روزهای بعد برای امورگذرنامه مراجعه کنند.
وی افزود: با توجه به تاکید فرماندهی محترم ناجا بر کار 24 ساعته جهت صدور گذرنامه برای زوار ارجمند اربعین، همکاری را از این دوستان با زوار خواستاریم و ما مشکلی برای صدور گذرنامه نداریم.
سردار نوریان درباره اعتبار گذرنامه هم گفت: افرادی که گذرنامه شان 6 ماه به بالا اعتبار دارد مشکلی برای تردد ندارند؛ اما اگر کسی مشکلی در زمینه تمدید گذرنامه داشته باشد در مراکزی که در مرزها پیش بینی شده است حل می‌ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی