طرح طلوع شمس در راهپیمایی اربعین اجرا می‌شود


طرح طلوع شمس در راهپیمایی اربعین اجرا می‌شود

معاون فرهنگ بنیاد حضرت مهدی (عج) گفت: همزمان با طلوع آفتاب در موکب های معین شده، دعای فرج پخش و بروشورهایی در ترویج شعار و معرفت مهدوی در قالب طرح «طلوع شمس» توزیع خواهد شد.

طرح طلوع شمس در راهپیمایی اربعین اجرا می‌شودبه گزارش فانوس، حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود به شرح فعالیت‌های این بنیاد در طول راهپیمایی اربعین در قالب این طرح پرداخت.

وی درباره نسبت بین مهدویت و راهپیمایی اربعین گفت: یکی از جریان سازترین موضوعات راهپیمایی اربعین معرفی امام حسین (ع) و شناخت او برای عالمیان است. پیاده روی اربعین بهترین موضوع در جهت اهمیت پیوند با امام حسین (ع) است. این پیاده‌روی خود یکی از شاخص‌های معرفی و شناخت حسینی است. به همین دلیل اصل حرکت پیاده روی یک حرکت زمینه‌سازی برای ظهور و کمک کننده به تعجیل در فرج حضرت حجت است. حال که اصل این است اتفاقات مهدوی مهمترین کمک کننده به این موضوع است.

به همین جهت ما محور حرکت را بر این اساس تعریف کردیم که در مسیر پیاده روی طرحی به نام طرح طلوع شمس وجود داشته باشد.

کفیل در بخش دیگری از گفت‌وگو در شرح طرح طلوع شمس افزود: همزمان با طلوع آفتاب در موکب های معین شده دعای فرج پخش می‌شود و زائران آن را پیوسته زمزمه می‌کنند.
اگر مسیر، مسیر ظهور است شعارش هم دعای فرج است و حرکت هم توأم با دعا برای ظهور باید باشد. امام مهدی (عج) خورشید عالم تاب و پشت ابرِ عالم هستی است. از این رو طرح طلوع شمس از اول صبح رخ می‌دهد و در طول روز ادامه پیدا می کند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی در شرح فعالیت های دیگر طرح طلوع شمس در راهپیمایی اربعین گفت: بنیاد حضرت مهدی(عج) در کربلا، نجف و اهواز موکب تاسیس کرده است. در این موکب‌ها در اجرای طرح طلوع شمس، در کنار تاکید بر زمزمه دعای فرج بروشورهایی هم در شرح دعا و اهمیت آن منتشر شده و پخش می‌شود. یک بروشور دیگر که حاوی اطلاعات کلی درباره ولی‌عصر (عج) است هم به انگلیسی، عربی و فارسی تکثیر شده و پخش می‌شود. همچنین از دیگر فعالیت‌های بنیاد حضرت مهدی در طول راهپیمایی اربعین اعزام مبلغانی است که از فارغ التحصیلان مرکز تخصصی مهدویت هستند. این عزیزان در موکب مستقر می شوند و در ارتباط با زائرین پاسخگوی سوالات و شبهات و برخی مسائل و مواضع جریان‌های انحرافی خواهند بود.

بنیاد حضرت مهدی موعود بنیادی زیر نظر حجت الاسلام قرائتی از سال ۷۹ تاسیس شده است که با داشتن ۱۰۵ دفتر در سطح کشور، انتشارات و مراکز اسکان و عقبه علمی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، به فعالیت در زمینه مهدویت می‌پردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی