پاکسازی فرحزاد از معتادان و خرده‌فروشان تا پایان امسال


پاکسازی فرحزاد از معتادان و خرده‌فروشان تا پایان امسال

سردار مومنی از طرح برخورد با قهوه‌خانه‌های متخلف و پاکسازی فرحزاد از معتادان خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار اسکندر مومنی در حاشیه نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد منتخب استان‌های تهران و البرز، در جمع خبرنگاران گفت: تولید و توزیع مواد مخدر در منطقه بسیار رو به افزایش است و طرح یاریگران زندگی نیز با هدف پیشگیری از اعتیاد تهیه شده و این طرح به تصویب ریاست جمهوری رسیده است که امیدواریم زودتر اجرایی شود.
آقای مومنی درباره محله‌های هرندی، شوش و مولوی نیز گفت: شرایط حدود ۷۰ درصد بهتر شده است و مردم نیز رضایت دارند و باید اقدامات تثبیتی صورت گیرد و اصلاح کالبدی در این محله‌ها انجام شود.
آقای مومنی درباره محله فرحزاد نیز گفت: تا پایان امسال به طور کامل پاکسازی خواهند شد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر
اولویت سازمان‌های مردم نهاد، پیشگیری از اعتیاد باشد
سردار اسکند مومنی در نشست سازمان‌های مردم نهاد تهران و البرز گفت: اولویت همه سازمان‌های مردم نهاد؛ پیشگیری است و باید از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کنیم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از درخواست‌ها این است که سازمان‌های مردم نهاد در کمیته‌های رسمی ستاد که جایگاه قانونی دارد، حضور داشته باشند که پذیرفته شد و دستورالعمل و آیین نامه ان تا یک ماه آینده اصلاح می‌شود.
وی گفت:: بر اساس آمار‌های سازمان ملل متاسفانه تولید و عرضه مواد مخدر صنعتی در افغانستان و منطقه رو به افزایش است و در دو دهه اخیر ۵۰ برابر شده است.
سردار مومنی با اشاره به طرح یاریگران زندگی که به تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر و ریاست جمهوری رسیده است، درباره محله هرندی گفت:: با حضور شورای شهر، مسئولان انتظامی و قضایی، بهداشتی و بهزیستی بازدیدی از منطقه داشتیم که نشان می‌داد حدود ۷۰ درصد منطقه پاکسازی شده است.
وی با اشاره به اینکه از آن منطقه بیش از ۵ هزار نفر را به مراکز نگهداری منتقل کردیم، افزود: شرایط منطقه تثبیت شده است.
آقای مومنی با اشاره به نگرانی مردم که مبادا منطقه به شرایط قبل بازگردد، گفت:: با اقدامات زیباسازی، تغییر بافت منطقه و اقدامات فرهنگی باید ۳۰ درصد آلودگی منطقه نیز پاک شود.
وی درباره برخی خانه‌های پلاک قرمز این منطقه نیز اظهار کرد: برخی از آن منازل در حال مصادره و برخی با نظر معاون دادستان کل کشور باز شده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره پاکسازی دره فرحزاد نیز گفت:: پاکسازی این منطقه از ماه‌های گذشته آغاز شده است و تا پایان سال کاملا پاکسازی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی