جزیره کیش باید حلقه اتصال به بازار های جهانی باشد


جزیره کیش باید حلقه اتصال به بازار های جهانی  باشد

کیش - ایرنا- مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: این جزیره یک ظرفیت ملی و بین المللی و باید حلقه اتصال به بازار های جهانی در حوزه های علم، صادرات و واردات باشد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری در دیدار با اعضا شورای شهر کیش افزود: قوانین مناطق آزاد به لحاظ ساختار حقوقی و تشکیلاتی، تقریبا قوانین مترقی است و بخش عمده ای از نیاز های تشکیلاتی و ساختاری را پاسخگو است.

وی همچنین ضمن اشاره به فلسفه وجودی مناطق آزاد افزود: قوانین مناطق آزاد بگونه ای است که می تواند از همه ظرفیت ها در جهت رشد و توسعه منطقه و رونق اقتصاد استفاده کند و در این میان با بستر سازی مناسب و ایجاد فرصت ها می توانیم ثروت سازی کنیم و رشد توسعه را رقم بزنیم تا مردم کشورمان از این مواهب بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: باتوجه به رویکرد مثبت دولت و اختیاراتی که در این قانون در نظر گرفته شده می توان تا حدی جلوتر از سرزمین اصلی در بخش تولید و اشتغال گام برداریم.

وی افزود: نگاه ما به منطقه آزاد کیش باید فراتر از اتفاقات معمول باشد به این دلیل که جزیره کیش یک ظرفیت ملی و بین المللی است و رخدادها در این جزیره باید در حدی باشد که به عنوان الگو به کشور تعمیم داده شود.

دکتر مظفری در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب منطقه آزاد کیش در تمامی حوزه ها گفت: با تقویت ظرفیتهای موجود و به کارگیری به موقع و بهینه آنها، باید موجبات پیشرفت هرچه بیشتر را در کیش فراهم کنیم؛ به این دلیل که در حوزه مسئولیت های اجتماعی، اخلاقی، انسانی و قانونی باید این ظرفیت ها دیده شود و به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد.

زمظفری در ادامه بر انجام صحیح مسئولیت ها تاکید کرد و گفت: در این منطقه آزاد، رسالتی ملی و بین المللی بر عهده ما می باشد و ما میراث دار و امانت دار این مجموعه هستیم و قصد داریم تا از این امکان و شرایط خوبی که بسختی در جزیره فراهم شده در جهت ارتقا و ترقی کیش بهره ببریم.

وی در ادامه همجواری با دریا را ظرفیتی ویژه برای منطقه برشمرد و گفت: در تمام دنیا، دریا ظرفیت خوبی است که موجب پیشرفت های بزرگی برای همه شهرهای حاشیه دریا می شود و ما هنوز به خوبی از این امکان و ظرفیت بزرگ استفاده نکرده ایم.

وی در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت ها به منظور درآمد زایی، به کار گیری تمام ظرفیتها به منظور توسعه و آبادانی همه حوزه ها در قالب برنامه های تدوین شده را از سیاستهای سازمان منطقه آزاد ذکر کرد.

مظفری، درآمد زایی و ثروت سازی و رونق اقتصادی را از جمله مهمترین راهبردهای افتصادی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد.

۱۳۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...