اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال پایدار


رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد اشتغال پایدار یکی از مهم ترین دستاوردهای مورد انتظار ما در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور می باشد.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد اشتغال پایدار یکی از مهم ترین دستاوردهای مورد انتظار ما در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهناز امامدادی رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در کارگاه آموزشی الگوی توسعه مشاغل خانگی که در شهرستان آمل برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن بررسی و شناسایی مزیت‌ ها و توانمندی‌ های مناطق، مرحله دوم توانمندسازی و آموزش متقاضیان و مرحله سوم وصل کردن شاغلان خانگی به بازارها است.

وی افزود: طبق مطالعات و بازدیدهای میدانی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که صرف پرداخت تسهیلات در بحث مشاغل خانگی کارگشا نخواهد بود و نیاز به ارائه کمک های بیشتری مانند مشاوره، هدایت و آموزش های تکمیلی احساس می شود.

امامدادی ادامه داد: اکثر مراجعه کنندگان در این بخش دارای مدرک مهارتی هستند اما با فضای کسب و کار بیگانه اند و باید اذعان داشت که ورود به بازار قاعده خودش دارد.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور با تأکید بر ضرورت توجه به مزیت های مناطق خاطرنشان کرد: در این طرح توجه به مزیت های منطقه یا محل فعالیت بسیار اهمیت دارد و انتخاب رشته بدون در نظر گرفتن مزیت های منطقه ای نتیجه ای نخواهد داشت.

وی توانمندسازی متقاضیان را بسیار مهم دانست و افزود:متقاضی باید مشاوره، هدایت و آموزش های تکمیلی کوتاه مدت لازم را دیده باشد و در واقع توانمند شده باشد.

امامدادی تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد افرادی که بدون توانمندسازی محصولی را تولید می کنند نهایت به بازارهای محلی دسترسی دارند اما افرادی که به صورت اصولی توانمند شده اند برای ورود به بازارهای بزرگتر و قوی تر آماده می شوند و عملکرد بهتری دارند.

این مسئول بیان کرد: بحث اتصال به بازار نیز از نکات مهم و مورد توجه در این طرح می باشد یعنی فرد توانمند شده بتواند محصول خود را به بازار عرضه نماید.

وی ادامه داد: مهم ترین اتفاقی که قرار است بیفتد الویت بندی و شناسایی مزیت های نسبی و رقابتی مناطق است و محصول تولید شده باید قابلیت حضور و رقابت در بازار را داشته باشد.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور خاطرنشان کرد: دستاوردهای مورد انتظار ما در این طرح افزایش سهم مشاغل خانگی توسعه یافته در اقتصاد مناطق، ایجاد اشتغال پایدار، اتصال پایدار صاحبان مشاغل خانگی به بازار، توانمندی متقاضیان، کاهش وابستگی به تسهیلات

گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هم اکنون توسط جهاد دانشگاهی بعنوان مجری طرح در 31 استان کشور در حال اجراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل