بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن


پوست چرب نسبت به پوست خشک ضخیم و دارای منافذ فراوانی است و بیش تر از اندازه معمول چربی ترشح می کنند همچنین به دلیل لایه های چربی که بر روی سطح پوست ایجاد شده است پوست براق به نظر می آید، در حقیقت این نوع پوست بر خلاف پوست خشک مقاوم می باشد و همچنین دیر تر دچار چین و چروک می شوند اما باید این را بدانید که به دلیل اینکه پوست چرب گرد و غبار بیشتری...

پوست چرب نسبت به پوست خشک ضخیم و دارای منافذ فراوانی است و بیش تر از اندازه معمول چربی ترشح می کنند همچنین به دلیل لایه های چربی که بر روی سطح پوست ایجاد شده است پوست براق به نظر می آید، در حقیقت این نوع پوست بر خلاف پوست خشک مقاوم می باشد و همچنین دیر تر دچار چین و چروک می شوند اما باید این را بدانید که به دلیل اینکه پوست چرب گرد و غبار بیشتری را به خود جذب می کند در نتیجه زودتر کثیف می شود بنابراین باید همیشه آن را در طول روز تمیز کنید، چربی پوست بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود که در ادامه مطلب به علت چربی پوست و همچنین روش مقابله با آن می پردازیم.

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن

علت چربی پوست چیست؟

افرادی که بر روی پوست شان جوش و آکنه مشاهده می کنند به این دلیل است که در برخی مواقع منافذ پوست چربی جمع می کند و سبب جوش های زیر پوستی می شود که برای درمان جوش های زیر پوستی، پاک سازی پوست توسط پزشک بسیار موثر می باشد، چرب بودن پوست یک مشکل آزار دهنده می باشد که علت چربی پوست عبارتند از :

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن
بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن
وراثت میزان هورمون های بدن برخی از مواد آرایشی صورت قاعدگی دوران بارداری فشار و استرس کم خوابی میزان هورمون های بدن آب و هوای گرم رژیم غذایی دارو و قرص های ضد بارداری

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن

علایم چرب بودن پوست

منافذ زیاد و آشکار بر روی پوست ظاهری براق یا چرب مانند بر روی پوست ضخیم و خشن به نظر رسیدن پوست داشتن جوش های سر سیاه جوش زدن مداوم یا گاه ب گاه

علائم پوست چرب و شدت آن در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد.

روش های کنترل چربی پوست

استفاده از روش های خانگی به منظور مقابله با چربی پوست بسیار موثر می باشد، در ادامه شما را با روش های خانگی و طبیعی آشنا خواهیم کرد:

آب لیمو

به منظور مقابله با چربی پوست می توانید از آبلیمو استفاده کنید بنابراین یک قاشق غذا خوری آب لیمو را به دو قاشق غذا خوری آب اضافه کنید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی پوست تمیز قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند سپس با آب ولرم بشویید.

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن

ماست

روش موثر دیگری که می توانید به منظور کنترل چربی پوست از آن استفاده کنید استفاده از ماست می باشد از این رو یک قاشق غذا خوری عسل، ماست و جو دو سر را با هم ترکیب کنید سپس بر روی پوست بمالید و بعد از زمان پنج تا ده دقیقه با آب ولرم بشویید.

گوجه فرنگی

استفاده از گوجه فرنگی برای کنترل چربی پوست گزینه بسیار مناسبی می باشد بنابراین گوجه فرنگی را قطعه قطعه کنید سپس به صورت دورانی بر روی پوست به مدت ده تا پانزده دقیقه ماساژ دهید و با آب سرد پوست تان را بشویید.

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن

سفیده تخم مرغ

استفاده از سفیده تخم مرغ یکی از بهترین روش ها به منظور مقابله با چربی پوست می باشد بنابراین بر روی پوست تمیز سفیده تخم مرغ را قرار دهید و اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه بر روی پوست بماند سپس با آب گرم پوست تان را بشویید.

خیار

برای کنترل چربی پوست می توانید خیار را پوست بکنید و آن را نصف کنید سپس بر روی پوست صورت تان بمالید و صبح روز بعد صورت تان را بشویید.

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن

سیب

سیب دارای خواص بسیار زیادی می باشد که برای درمان چربی پوست نیز مورد استفاده قرار گرفته می شود بنابراین یک عدد سیب را نصف کرده سپس بر روی پوست به مدت ده تا پانزده دقیقه ماساژ دهید و با آب ولرم پوست تان را بشویید.

سرکه سیب

روش مناسب دیگر به منظور مقابله با کنترل چربی پوست استفاده از سرکه سیب می باشد، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک فنجان آب مخلوط کرده سپس هر روز میل نمایید.

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن

عسل

همانطور که می دانید عسل دارای فواید بسیار زیادی می باشد که برای از بین بردن چربی پوست نیز مورد استفاده قرار گرفته می شود از این رو عسل را بر روی صورت تان بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند سپس صورت تان را بشویید.

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن

انبه

با یک تکه انبه به صورت دورانی پوست تان را آهسته ماساژ دهید و با آب گرم پوست تان را شست و شو دهید تا به کاهش علایم چربی پوست کمک کند.

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن

شیر

شست و شوی صورت با شیر یک روش موثر برای مقابله با چربی پوست می باشد بنابراین پوست تان را با شیر بشویید و اجازه دهید خشک شود سپس پوست تان را با آب بشویید.

پوست پرتقال

به منظور کنترل چربی پوست، پوست پرتقال خشک شده را با شیر مخلوط کنید سپس ترکیب حاصل را بر روی پوست به مدت ده تا پانزده دقیقه قرار دهید سپس با آب سرد بشویید.

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن

نمک دریایی

روش موثر دیگر در از بین بردن چربی زیاد پوست استفاده از نمک دریایی می باشد از این رو یک قاشق چای خوری نمک دریایی را با مقداری آب ترکیب نمایید سپس محلول حاصل را بر روی پوست اعمال بمالید و پس از ده دقیقه پوست تان را با آب گرم بشویید.

نکته : فقط دقت داشته باشید که نباید بیش تر از یک بار در هفته از نمک دریایی استفاده نمایید.

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن

استفاده از بخور

به منظور تنظیم چربی پوست می توانید یک ظرف را پر از آب جوش کنید و بر روی میز یا زمین قرار دهید سپس حوله ای روی سرتان قرار دهید و به مدت ده دقیقه سرتان را بر روی ظرف بگیرید فقط در انجام این روش مراقب باشید که صورت تان را خیلی نزدیک ظرف نگیرید و نسوزید برای رسیدن به نتیجه مطلوب دو بار در هفته پوست تان را بخور دهید و پس از بخور دادن با آب سرد صورت تان را بشویید.

مصرف سبزیجات

مصرف مقدار زیادی سبزیجات سالم پخته شده با ادویه مناسب و روغن کم به کنترل چربی پوست بسیار کمک می کند.

بررسی علت چربی پوست و روش های مقابله با آن

ورزش کردن

ورزش کردن به مدت بیست دقیقه در طول روز به منظور مقابله با چربی پوست از اهمیت بالای برخوردار است بنابراین از انجام ورزش های مختلف در طول روز غافل نشویید.

ضمن سپاس گزاری از شما عزیزان که در این بخش از مطلب ما را همراهی کردید امیدواریم مطالعه مطلب برای شما دوستان مفید واقع شده باشد و با علت چربی پوست و روش کنترل آن آشنا شده باشید، اگر تمایل دارید در زمینه سلامت پوست اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید