اولویت سازمان‌های مردم نهاد، پیشگیری از اعتیاد باشد


اولویت سازمان‌های مردم نهاد، پیشگیری از اعتیاد باشد

سردار مومنی: اولویت همه سازمان‌های مردم نهاد؛ پیشگیری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما سردار اسکند مومنی در نشست سازمان‌های مردم نهاد تهران و البرز گفت: اولویت همه سازمان‌های مردم نهاد؛ پیشگیری است و باید از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کنیم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از درخواست‌ها این است که سازمان‌های مردم نهاد در کمیته‌های رسمی ستاد که جایگاه قانونی دارد، حضور داشته باشند که پذیرفته شد و دستورالعمل و آیین نامه ان تا یک ماه آینده اصلاح می‌شود.
وی گفت:: بر اساس آمار‌های سازمان ملل متاسفانه تولید و عرضه مواد مخدر صنعتی در افغانستان و منطقه رو به افزایش است و در دو دهه اخیر ۵۰ برابر شده است.
سردار مومنی با اشاره به طرح یاریگران زندگی که به تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر و ریاست جمهوری رسیده است، درباره محله هرندی گفت:: با حضور شورای شهر، مسئولان انتظامی و قضایی، بهداشتی و بهزیستی بازدیدی از منطقه داشتیم که نشان می‌داد حدود ۷۰ درصد منطقه پاکسازی شده است.
وی با اشاره به اینکه از آن منطقه بیش از ۵ هزار نفر را به مراکز نگهداری منتقل کردیم، افزود: شرایط منطقه تثبیت شده است.
آقای مومنی با اشاره به نگرانی مردم که مبادا منطقه به شرایط قبل بازگردد، گفت:: با اقدامات زیباسازی، تغییر بافت منطقه و اقدامات فرهنگی باید ۳۰ درصد آلودگی منطقه نیز پاک شود.
وی درباره برخی خانه‌های پلاک قرمز این منطقه نیز اظهار کرد: برخی از آن منازل در حال مصادره و برخی با نظر معاون دادستان کل کشور باز شده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره پاکسازی دره فرحزاد نیز گفت:: پاکسازی این منطقه از ماه‌های گذشته آغاز شده است و تا پایان سال کاملا پاکسازی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!