واگذاری 14 هزار میلیارد تومان اموال بانک‌ها


واگذاری 14 هزار میلیارد تومان اموال بانک‌ها

عباس معمارنژاد از واگذاری 14 هزار میلیارد تومان اموال مازادبانک‌ها تا به امروز در کشور خبر داد.

گروه بورس،بانک وبیمه بازارنیوز: عباس معمارنژاد افزود: مطابق مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید بانک ها موظفند اموال مازاد و بنگاه های اقتصادی خود را در مدت سه سال واگذار کنند.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در سال های گذشته تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته و تا به امروز ۱۴ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک ها اعم از دولتی و نیمه دولتی واگذار شده است.

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد گفت: امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای رونق تولیدو همینطور ریاست جمهوری و وزیر اقتصاد و دارایی برنامه ای برای واگذاری ۶۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد، بنگاه های اقتصادی و شرکت های زیر مجموعه بانک ها تنظیم شده که طی ماه های آینده در بورس یا به شکل مزایده عرضه خواهد شد.

وی افزود: برای مثال بانک سپه ۵۰ درصد سهام «گروه سرمایه گذاری امید» را به ارزش ۲۰ تا ۲۲ هزار میلیارد تومان در بورس عرضه کرده است.

معمارنژاد بیان داشت: بانک ملی «گروه توسعه ملی»، بانک کشاورزی «شرکت سیمرغ»، «کشت و صنعت کارون» و بانک صنعت و معدن «شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی» و «شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند» را برای واگذاری تدارک دیده اند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با واگذاری اموال مازاد بانک ها چه تاثیرات مثبتی در چرخه اقتصاد کشور بویژه در اعطای تسهیلات به مردم و حمایت از طرح های اشتغال زا خواهد داشت، گفت: حداقل قضیه اینکه با این واگذاری ها ۶۰ هزار میلیارد تومان وارد چرخه تسهیلات دهی بانک ها شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی افزود: طبق معمول هر عددی در سیستم بانکی دو تا سه بار در سال گردش دارد بنابراین دو تا سه برابر این عدد تاثیر مثبت در اعطای تسهیلات بانک ها به فعالان اقتصادی و بنگاه های تولیدی خواهد داشت.

وی در ادامه یادآورشد: «چالش های مالی و ناترازی دارایی بدهی های بانک ها» از جمله مشکلات جدی امروز نظام بانکی در کشور است که یکی از راه‌های اصلاح این فرآیند فروش اموال، املاک و واگذاری بنگاه ها و شرکت‌های زیر مجموعه بانک هاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بانک‌

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته