آزمون ورود به حرفه مهندسان در سنندج برگزار شد


آزمون ورود به حرفه مهندسان در سنندج برگزار شد

سنندج - ایرنا - آزمون ورود به حرفه مهندسان در کردستان برای دریافت پروانه اشتغال به کار روز پنجشنبه در سنندج برگزار شد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آزمون در ۲ مرکز در سنندج با حضور سه هزار و ۳۸ داوطلب امروز و فردا جمعه ۱۸ و ۱۹ مهر در نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

خالد اصلانی با اشاره به اینکه ۶۵۱ نفر از داوطلبان زن و باقی نیز مرد هستند، افزود: این آزمون امسال براساس ماده ۲۱ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برگزار می‌شود و داوطلبان ورود به حرفه مهندسی با هم رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: داوطلبان در این آزمون در مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان به صورت جزوه باز برای دریافت پروانه اشتغال بکار مهندسی با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: این آزمون در رشته های عمران، نقشه برداری، معماری، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی و ترافیک برگزار می‌شود.

اصلانی با اشاره به اینکه طراحی سئوالات آزمون ورود به حرفه مهندسان از سوی سازمان سنجش صورت گرفته و نتایج آن حدود سه ماه دیگر اعلام می‌شود، یادآور شد: دانشگاه‌های علمی کاربردی واحد سنندج واقع در میدان قانع و مرکز سنجش و صلاحیت‌های فنی و حرفه‌ای واقع میدان قبا میزبان داوطلبان این آزمون هستند.

هم اکنون هفت هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان هستند که سه هزار و ۷۰۰ نفر از آنها پروانه اشتغال به کار دارند.
۳۰۳۴/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل