امامزاده ابراهیم(ع) سمیرم


امامزاده ابراهیم(ع) یکی از بقاع متبرکه شهرستان سمیرم می‌باشد که در شهر سمیرم واقع شده است. بنای امامزاده ابراهیم(ع) تا سال 1357با مصالح خشت و گل بوده است، اما با همت و کمک اهالی و خیرین و ادارة اوقاف شهرستان سمیرم، بنای جدیدی برای امامزاده ابراهیم(ع) ساخته شد. گلستان شهدای شهر سمیرم نیز در جوار […] نوشته امامزاده ابراهیم(ع) سمیرم اولین بار در...

امامزاده ابراهیم(ع) یکی از بقاع متبرکه شهرستان سمیرم می‌باشد که در شهر سمیرم واقع شده است. بنای امامزاده ابراهیم(ع) تا سال ۱۳۵۷با مصالح خشت و گل بوده است، اما با همت و کمک اهالی و خیرین و ادارة اوقاف شهرستان سمیرم، بنای جدیدی برای امامزاده ابراهیم(ع) ساخته شد. گلستان شهدای شهر سمیرم نیز در جوار امامزاده ابراهیم(ع) واقع شده است.مساحت صحن فعلی امامزاده ۱۰۰ متر و مساحت زیر بنای بقعه ۵۰۰ متر مربع می‌باشد. گنبدی دو پوش که ارتفاع آن از کف به ۱۴ متر می‌رسد و ضریحی چوبین به ابعاد ۳×۲ روی سنگ مزار امامزاده شریف قرار دارد. تزئینات داخل حرم نیز به صورت نقاشی به سبک صفویه و آینه کاری و گچ بری آن زیبا و هنرمندانه است. در ماه‌ها و مناسبت‌های مختلف سال، امامزاده ابراهیم(ع)سمیرم، میعادگاه مردم شهرستان سمیرم است که از نقاط مختلف این شهرستان برای عزاداری و برگزاری جشن‌های میلاد ائمه معصومین(ع) در این مکان تجمع می‌کنند.

امامزاده ابراهیم(ع) سمیرم

امامزاده ابراهیم مشهور به سلطان ابراهیم از بزرگان سادات حسینی در قرن سوم هجری قمری و از نخستین مهاجران این خاندان به اصفهان می باشد که نسبت ایشان با ۴ واسطه به امام زین العابدین (ع) برمی گردد. امامزاده سلطان ابراهیم سمیرم را نگین شهرستان دانست.
یکی از قطب‌های گردشگری استان اصفهان که در زمره بلندترین شهر‌های ایران قرار گرفته با نام سمیرم شناخته می‌شود. این شهر با ارتفاعی بالغ بر ۲٬۴۶۰ متر از سطح دریا در جنوب استان اصفهان قرار گرفته و قدمتش به ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و دوره شهرنشینی در آن به دوره هخامنشیان برمی‌گردد، زیرا مزرعه‌ای به نام کوره در جنوب سمیرم قرار گرفته است که اکنون خرابه‌هایی از خانه‌ها و حتی حمام در آن به جا مانده‌است. وجود حمام یکی از شاخص‌های شناخته شهر در دوران قبل از اسلام بود. شهرستان سمیرم دارای ۱۳۸ مسجد، ۸۶ موقوفه متصرفی و غیر متصرفی، ۴۰ حسینیه، مهدیه، دارالقرآن، دارالعلم و تکیه، ۱۰ امامزاده و پنج مقبره است.
هخامنشیان به شهر، کوره می‌گفتند و از جاذبه‌های گردشگری شهر سمیرم می‌توان به آبشار آب‌ملخ، روستای خینه، آبشار سمیرم، دریاچه سد حنا، غار یخ، کوه دالانِ ونک، سد قره قاچ، غار دِنگزلو، آبشار پی دنی، آبشار خفر، غار چهل‌ستون، کتیبه‌های ناخوانا در غار اشکفت راز، مسجد جامع شهر سمیرم، میل‌های سنگی، مسجد و حمام خانعلی، امام زاده ابراهیم، تقرچه و امام زاده زید بن علی اشاره کرد.
منابع:ایکنا-سمیرم خبر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...