بازدید از موزه تاریخ طبیعی زنجان 19 مهر ماه رایگان است


بازدید از موزه تاریخ طبیعی زنجان 19 مهر ماه رایگان است

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته کودک، بازدید از موزه تاریخ طبیعی این اداره کل، جمعه 19 مهرماه جاری برای عموم علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش رایگان خواهد بود.

امجد باقری، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه سه شنبه /۱۶ مهر ماه/ نیز بازدید از این موزه به مناسبت گرامیداشت هفته کودک رایگان بود، افزود: علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۴ تا ۱۸ از موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان واقع در ابتدای جاده زنجان - تبریز، بازدید کنند.

وی اظهار داشت: مناسبت های مختلف، فرصتی مناسب و بسیار خوب برای ارتقاء سطح آگاهی عموم و آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مردم زنجان با انواع گونه های گیاهی و جانوری این استان است.

باقری افزود: علاقه مندان به حیات وحش می توانند با حضور در این موزه تاریخ طبیعی، از نزدیک با گونه های جانوری شاخص این استان ازجمله آهو، کل و بز، قوچ و میش ارمنی، خرس قهوه ای، عقاب طلایی، سارگپه، گرگ، یوزپلنگ ایرانی، مار، عقرب و رتیل، آشنا شوند.
وی خاطرنشان ساخت: موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در تمام روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها از ساعت هشت تا ۱۴ و جمعه ها نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۹ برای بازدید علاقه مندان دایر است.
موزه تاریخ طبیعی این استان که در ابتدای جاده قدیم تبریز - زنجان و در داخل پارک جنگلی ارم شهر زنجان واقع شده به منظور حفظ و نگهداری و همچنین نمایش گونه­ های جانوری و گیاهی، سنگواره­‌ها و نمونه ­هایی از برخ کانی ­ها و سنگ­ های معدنی موجود در زنجان در سال ۷۳ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
یکی از اهداف مهم موزه های تاریخ طبیعی، معرفی انواع گونه های جانوری بومی و غیربومی مهاجر است که به همین منظور لاشه جانوران به صورت تاکسیدرمی شده در معرض دید عموم گذاشته شده است.
تاکسیدرمی در اصطلاح عامیانه خشک کردن لاشه جانوران است و در واقع با این هنر گونه های جانوری مختلف به ویژه جانوران درحال انقراض به منظور شناساندن و ارائه آموزش به نسل های آینده حفظ می شوند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی