ثروتمندترین خوانندگان جهان در سال 2019


ثروتمندترین خوانندگان جهان در سال 2019

همان بازی محبوب همیشگی با پسوند «ترین» که این‌بار تحتِ‌عنوانِ «ثروتمندترین» و البته در فضای موزیک انجام شده است.

به گزارش بنکر (Banker)، این گزارش که به‌تازگی ازسویِ سایت Wealthy Gorilla (یکی از سایت‌های فعال در زمینه آنالیز میزان دارایی و درآمد اشخاص، مجموعه‌ها، آثار و ...) منتشر شده؛ به 25 نام با بیشترین میزان ثروت در عرصه موزیک اشاره دارد و نکته جالبِ‌توجه آن، چهره اولش است که شاید در ایران کمترکسی با او و آثارش آشنایی داشته باشد. این فهرست را باهم مرور می‌کنیم.

در صدر فهرست گران‌ترین خواننده‌های سال 2019، موزیسین 84ساله آمریکایی سبک جز یعنی هرب آلپرت ایستاده. او که با گروه پرآوازه Herb Alpert the Tijuana Brass در جهان به‌شهرت رسید؛ ثروتی برابر با 850میلیون‌دلار دارد. البته همه درآمد او، از نوازندگی و خوانندگی نیست؛ آلپرت، سال‌ها یکی از مدیران اجرایی صنعت ضبط موزیک در استودیوی مطرح A M Records بود که سهم خود را به مجموعه بزرگ PolyGram فروخت. او همچنین دستی در ساخت مجسمه‌ها و خلق نقاشی‌های اکسپرسیونیستی انتزاعی دارد و هرازگاهی نمایشگاهی از آثارش به‌راه می‌اندازد.
مقام دوم در این فهرست، چهره نام‌آشنای موزیک پاپ یا همان مادونا ملقب به «ملکه پاپ» است که به‌عنوانِ چهارمین هنرمند عرصه موزیک با پرفروش‌ترین آثار در سطح بین‌الملل نیز شناخته می‌شود. این هنرمند، درحالی در 61سالگی از ثروت اندکی‌کمتر از 850میلیون‌دلاری خود لذت می‌برد که در بدو ورود به نیویورک برای دنبال‌کردن حرفه موزیک، تجربه‌های تلخ و روزهای بسیارسختی را از سر گذراند.
جایگاه سوم فهرست منتشره ازسویِ Wealthy Gorilla نیز دراختیارِ یک هنرمند زن عرصه موزیک و این‌بار از خطه کانادا قرار دارد؛ سلین دیون که برنامه‌های تجاری بزرگی را هم مدیریت می‌کند. فروش بیش از 200میلیون‌نسخه از آثارش، او را به یکی از پرفروش‌ترین خواننده‌های جهان تبدیل کرده است. اندوخته کنونی او 800میلیون‌دلار برآورد شده است.
تعجب‌انگیز است که ایگلسیاس پدر نیز در این رده‌بندی، جزو اولین‌هاست؛ این خواننده و ملودی‌ساز اسپانیایی، طی سال‌ها فعالیت، بیش از پنج‌هزار کنسرت برگزار کرده و برای بیش از 60میلیون هوادار در چهارگوشه جهان، به‌رویِ سن رفته است. نتیجه اینکه، جناب خولیو حالا 600میلیون‌دلار اندوخته مالی دارد. درکمالِ‌حیرت باید گفت که نام فرزند جنجالی او یعنی انریکه، دربینِ 25 چهره ثروتمند سال 2019 در حوزه موزیک دیده نمی‌شود.
«وقتی دچار استرس نمی‌شوم، استرس می‌گیرم؛ چون اگر این حس در من خیز برندارد، اجرای خوبی نخواهم داشت!» این حال‌وهوای عجیب در قالب کلمات را بیانسه عنوان کرده است؛ یا کامل‌تر بگوییم «بیانسه جیژل نولز کارتر» که نه‌تنها در خوانندگی؛ بلکه در عرصه بازیگری نیز حضورهای درخشانی داشته. عضو سابق گروه دخترانه Destiny’s Child حالا در سال‌ها فعالیت انفرادی خود، موفقیت‌های بیشتری کسب کرده و با 22 جایزه گرمی، یکی از پرافتخارترین‌هاست؛‌ آن‌هم در 38سالگی و البته رکورددار عنوان «خواننده‌ای با بیشترین نامزدی گرمی» در تاریخچه این رویداد موسیقایی هم هست. ارزش دارایی‌های او در سال جاری میلادی، بیش از 500میلیون‌دلار تخمین زده شده است.
دالی پارتُن هم در رده ششم ایستاده؛ هنرمندی که از سال 1967 با آلبوم Hello, I›m Dolly وارد این عرصه شد و اکنون در 73سالگی، بی‌شک از محبوب‌ترین خوانندگان زن در آمریکاست. ثروت حال حاضر وی، 500میلیون‌دلار است.
گلوریا استفان؛ یک موزیسین دورگه کوبایی،آمریکایی بوده که البته در فضای بازیگری و تجارت هم ادامه مسیر داده است. قدیمی‌ترها یادشان هست که او قبل از شروع فعالیت‌های انفرادی در موزیک، عضو یا بهتر بگوییم؛ خواننده اصلی گروه Miami Latin Boys بود. او نه‌تنها سه‌بار جایزه گرمی را به خانه برده؛ بلکه در پیاده‌رویِ مشاهیر هالیوود نیز ستاره‌ای به‌نامِ خود دارد. او و بروس اسپرینگستین، مشترکاً با ثروت نزدیک به 500میلیون‌دلاری، در جایگاه‌های هفتم و هشتم این فهرست ایستاده‌اند. اسپرینگستین را در فضای موزیک با لقب «رئیس» می‌شناسند که به‌خاطرِ صدای متمایز و شیوه اجرای پرانرژی‌اش روی صحنه نیز شهرتی فراوان به‌هم زده. البته وقتی می‌گوییم اجرایی پرانرژی، باید توضیح دهیم که این اجراها گاهی بیش از چهارساعت طول می‌کشد و تنها باید یک «راکر» باشید تا بدانید که در تمام این مدت، خود را در سطحی از انرژی خوب نگه‌داشتن، به چه معناست.
نمی‌دانیم که باید ویکتوریا بکهام را همچنان یک موزیسین بدانیم یا دیگر او را فعال عرصه‌های طراحی مد و فشن قلمداد کنیم؛ بااین‌حال، نام او هم در این سیاهه منتشر شده است؛ آن‌هم با ثروتی 450میلیون‌دلاری. او پیش از ازدواج با دیوید بکهام؛ ستاره سرشناس جهان فوتبال، با نام Posh در گروه دخترانه Spice Girls، آثار پاپ مفرحی را اجرا می‌کرد.
و نوبت می‌رسد به اسطوره‌ای همچون باربارا استرایسند با بیش از 60سال سابقه فعالیت‌های متنوع هنری. او به‌جز جوایز چندگانه گرمی‌اش، اندوخته‌ای 400میلیون‌دلاری را نیز در چنته دارد. این میزان ثروت برای کسی‌که در سال‌های اول ورودش به هنر، به‌خاطرِ چهره‌اش تحویل گرفته نمی‌شد و کسی گمان نمی‌کرد بتواند حتی برای اندک‌زمانی، در این حرفه دوام بیاورد، قابلِ‌توجه است. البته او در این میزان ثروت، تنها نیست و افرادی همچون جنیفر لوپز، جانی ماتیس، ریانا، شانیا تواین و تیلور سوئیفت نیز با اندکی بالا و پائین، همین‌میزان اندوخته را کسب کرده‌اند. لوپز که سال‌هاست به‌عنوانِ خواننده، بازیگر و طراح مد فعالیت می‌کند و درواقع برعکس تصور عمومی؛ او از مسیر موزیک وارد بازیگری نشد و پیش‌ازآنکه اولین آلبوم استودیویی خود را در سال 1999 منتشر کند؛ در فیلم‌هایی مانند «آناکوندا» و «خارج از دید» حضور یافته بود. تنوع فعالیت‌ها و البته استقبال عمومی در سطح جهانی از آثار او باعث شده تا در این فهرست قرار گیرد. می‌رسیم به جانی ماتیس آمریکایی که 82ساله است و همچنان در اوج قرار دارد؛ او با یک‌دوجین آلبوم تحسین‌شده؛‌ در رده 73 چارت «بیلبوردِ» موفق‌ترین موزیسین‌های تاریخ قرار دارد. درکنارِآنها باید به چهره جوان‌تری به‌نامِ ریانا اشاره کنیم که از جغرافیای باربادوس وارد مسیر شهرت جهانی شده و در ژانرهای مختلفی فعالیت کرده است. جالب‌آنکه او در فهرست 2018 رسانه Wealthy Gorilla قرار نداشت اما حالا جزو نام‌های بالای این لیست است. وضعیت برای شانیا تواین نیز به‌لحاظِ میزان دارایی در 2019، مشابه است؛ این خواننده و ملودی‌ساز کانادایی، توانسته بیش از 100میلیون‌نسخه از آثارش را در جهان به‌فروش برساند و به‌این‌ترتیب، یکی از پرفروش‌ترین زنان تاریخ موسیقی کانتری‌ست. تیلور سوئیفت می‌گوید: «مهم نیست چه اتفاقی در زندگی می‌افتد؛ با دیگران خوب باشید؛ چون این ماندگارترین میراثی‌ست که می‌توانید از خود به‌جا بگذارید» البته درموردِ او، باید درنظر داشت که اگر نتواند به‌شخصه نام و یادی نیک از خود به‌جا بگذارد؛ اما ثروت انبوهی برای بازماندگانش به‌یادگار خواهد گذاشت؛ آن‌هم 400میلیون‌دلار فقط تااینجایِ کار! یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آثار سوئیفت این‌است‌که روایتی از زندگی خود را در کارهایش بازتاب می‌دهد. درضمن، باید گفت که او نه‌تنها دومین چهره جوان این فهرست 25نفره است؛ بلکه جوان‌ترین زن این گروه نیز محسوب می‌شود.
نفر بعدی در این فهرست، توبی کیت است؛ خواننده‌ای در سبک کانتری از آمریکا که هم در بازیگری تجربیاتی داشته و هم به عنوانِ تهیه‌کننده موزیک، در این صنعت حضور دارد. او توانسته از همین مسیر، به 365میلیون‌دلار دست پیدا کند.
هنرمندی بنام همچون «چر» (شر) نیز جایگاهی درخور در این لیست دارد؛ البته وقتی ثروت شما هم 360میلیون‌دلار باشد، چنین اتفاقی دورازذهن نخواهد بود. شهرت جهانی این خواننده ارمنی‌تبار، از دهه 60 میلادی شروع شد و البته دراین‌مسیر نباید نقش همسر قدرتمندش سانی بونو را از یاد برد که دستی بر آتش سیاست نیز داشت. بی‌شک شما هم قطعه معروف I Got You Babe را شنیده‌اید که نتیجه تلاش هردویِ آنهاست و به پرفروش‌ترین اثر مشترک‌شان تبدیل شد.
گارث بروکس؛ چهره‌ای برای علاقه‌مندان قدیمی‌تر موزیک است که تلفیق زیبای پاپ و راک را در آثار کانتری او شنیدند و لذت بردند. او البته تنها متعلق به قدیم نیست و دامنه فعالیت‌هایش در سال‌های اخیر، باعث شده تا نسل جدید هم کارهایش را بشنوند؛ ازاین‌رو، ارزش دارایی‌هایش از 330میلیون‌دلار افزون شده و پابه‌پای چهره‌های جدید، در این فهرست رقابت می‌کند.
درست بعد از یک چهره کلاسیکِ راک، نوبت به چهره‌ای کاملاً امروزی می‌رسد؛ کِیتی پِری. او علاوه‌بر خوانندگی؛ توانسته به‌عنوانِ یک داور زبردست نیز در مسابقات تلویزیونی، خودی نشان دهد. پِری با 330میلیون‌دلار، در جایگاه سیزدهم این فهرست حضور دارد.
اگر بخواهیم یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های موزیک در سال‌های اخیر را نام ببریم، بی‌شک لیدی‌گاگا یکی از اولین اسم‌هایی خواهد بود که به‌ذهن متبادر می‌شود. او که پارسال با یک اثر سینمایی ساخته بردلی کوپر به‌نامِ «ستاره‌ای متولد شده» توانست تجربه بسیارموفقی را در عرصه بازیگری به‌جا بگذارد؛ تاکنون 27میلیون‌نسخه از آثارش را در جهان به‌فروش رسانده و با 320میلیون‌دلار ثروت، رده 20 فهرست 2019 رسانه اقتصادی Wealthy Gorilla را به‌نامِ خود سند زده است.
بازهم یک چهره کلاسیک در ژانر کانتری که او نیز تجربه‌های تهیه‌کنندگی و بازیگری را از سر گذرانده؛ میزان دارایی جرج استریت را 300میلیون‌دلار برآورد کرده‌اند. او که به «سلطان کانتری» شهرت دارد؛ یکی از اثرگذارترین و محبوب‌ترین هنرمندان موسیقی آمریکاست. دو چهره 300میلیون‌دلاری دیگر این فهرست، ماریا کری و شکیرا هستند. حرفه موزیک ماریا کری با کمپانی «کلمبیا ریکوردز» اوج گرفت و نخستین آلبومش مشتمل‌بر چهار قطعه‌ای بود که در جدول 100 اثر موفق «بیلبورد» جا گرفتند؛ اتفاقی که به‌ندرت در این صنعت پیش آمده است. از آثار او در جهان، بیش از 200میلیون‌نسخه به‌فروش رفته که این نیز یک عدد جادویی‌ست. سومین چهره 300میلیون‌دلاری، جوان‌تر از دونفر قبلی‌ست؛ شکیرا که از خاک کلمبیا عازم تالار مشاهیر موزیک جهان شده و حالا درکنارِ فعالیت در عرصه پرزرق‌وبرق موزیک؛ در امور خیریه و تجارت نیز حضوری پررنگ دارد.
جاستین بیبر بسیار کم‌سن بود که که نامش در عرصه موزیک جهانی درخشید؛ او همین‌حالا هم فقط 25سال دارد و به‌عبارتی، جوان‌ترین چهره این فهرست است. بیبر درحالی وارد این سیاهه شده که ارزش دارایی‌هایش را 285میلیون‌دلار تخمین زده‌اند. این یعنی، در جهان موزیک، خواننده جوان دیگری را نخواهید یافت که ثروتی معادل او اندوخته باشد! خودش می‌گوید: «من دنبالِ این هستم تا به‌شیوه‌ای مثبت، بر دیگران تأثیر بگذارم؛ پیام من این‌است‌که شما هم می‌توانید به آنچه می‌خواهید برسید؛ اگر همه فکر و توجه‌تان را معطوف به آن کنید».
و آخرین نام این فهرست؛ نانا موسکوری‌ست که به کشور یونان تعلق دارد. او یکی از پرفروش‌ترین موزیسین‌ها و خواننده‌های جهان است که طی دوران حرفه‌ای‌اش، فروش بیش از 200میلیون‌نسخه آلبوم و قطعاتش را تجربه کرده است. این هنرمند، آثارش را به 10 زبان ارائه داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه