همه اعمال خیر مقابل امر به‌معروف و نهی از منکر همچون قطره مقابل دریا است


همه اعمال خیر مقابل امر به‌معروف و نهی از منکر همچون قطره مقابل دریا است

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه رعایت حلال و حرام الهی سبب افزایش تمرکز و حضور قلب در نماز است، گفت: تمام اعمال خیر در مقابل امر به‌معروف و نهی از منکر همچون قطره مقابل دریا است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ زاهد برگزار شد، گفت: امروزه اکثر پوشش‌های مسلمانان غربی است.

این استاد حوزه علمیه افزود: پیش از سر کار آمدن پهلوی‌ها لباس مردم ایران بلند و کاملا پوشیده بود، اما وقتی انگلیسی‌ها رضاخان این آدم چاقوکش سر کوچه حسن‌آباد را به پادشاهی رساندند به مرور لباس‌ها کوتاه شد، پهلوی دولتی فرمانبر و وابسته به کشورهایی نظیر انگلیس بود، پیش از آنها برخی پادشاهان ایران اگرچه فرمانبر بودند اما هیچ کدام وابسته به غرب نبودند.

آیت‌الله جاودان بیان کرد:‌ در جریان تحریم تنباکو انگلیس که از این ایران شکست خورده بود فهمید که باید با دین مردم مبارزه کند که به پیروزی برسد. بر همین اساس در جریان مشروطه سرسپردگان آنها در داخل کشو سعی کردند که قانون اساسی کشور را از کشورهای بیگانه نظیر فرانسه و بلژیک بر کشورمان تحمیل کنند که شیخ‌فضل الله نوری با ایستادگی و مقاومت باعث شد که دو متمم به قانون اساسی کشور افزوده شود که هیچ قانونی برخلاف اسلام نباید تصویب شود و اینکه پنج نفر از علمای طراز اول کشور بر قوانین مجلس نظارت داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: تعداد رای دهندگان به ۱۰۰ نفر نماینده مجلس اول از کل کشور دو هزار نفر بود. با چنین مجلس فرمایشی بدون قدرت، رضاخان قلدر هر بلایی توانست بر سر این ملت آورد که یکی از آنها تحمیل پوشش غربی به مردم کشورمان بود که مقداری از آن به عنوان فرهنگ باقی مانده و هنوز از بین نرفته است.

وی در ادامه سخنرانی خود به اهمیت موضوع حضور قلب در نماز پرداخت و گفت: به میزانی که انسان در نماز حضور قلب داشته باشد به همان میزان نماز او نزد خداوند متعال پذیرفته می‌شود.

آیت‌الله جاودان افزود: اگر هنگام قرائت و اقامه نماز حواس ما صرفا به الفاظ یا معنای نماز باشد این ابتدایی‌ترین و کمترین درجه از حضور قلب است. بهترین اعمال انسان در دنیا نماز است که اگر دو رکعت از آن نزد خداوند پذیرفته شود همه گناهان شخص بخشیده خواهد شد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه رعایت حلال و حرام الهی سبب افزایش تمرکز و حضور قلب در نماز است، ابراز کرد: نمازی که مشکلی نداشته باشد همچون گلی بسیار خوشبو است که انسان وقتی در آخرت آن را ملاقات کند مست و مدهوش می‌شود.

وی ادامه داد: مقداری برای اقامه و قرائت صحیح همراه با تمرکز و حضور قلب در نماز تلاش کنیم، نماز را با اذان و اقامه آغاز کنید و در پایان ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) را با طمانیه انجام دهید که ارزش و اهمیت آن بالاتر از هزار رکعت نافله است.

آیت‌الله جاودان درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: تمام اعمال خیر در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره مقابل دریا است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه