پایان نامه و رساله دکترا باید به سمت تجاری سازی بروند/ پروپوزال دانشجویی باید مشکلات جامعه را حل کند


یداللهی گفت:شعار ما در دانشگاه این است که باید هر کدام از پروپوزال های دانشجویان یکی از مشکلات جامعه را حل کند.

پایان نامه و رساله دکترا باید به سمت تجاری سازی بروند/ پروپوزال دانشجویی باید مشکلات جامعه را حل کندعباس یداللهی دانشیار دانشگاه و معاون اجرایی و پشتیبانی پارک علم وفناوری دانشگاه تربیت مدرس و کارآفرین برتر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس یک پارک دانشگاهی است که هر سال همایش هایی را با هدف کارآفرینی برگزار می‌کند.

یداللهی گفت:هدف از این همایش این است که پروپوزال هایی که دانشجویان برای کارشناسی ارشد و دکترا می‌نویسند برای آینده دانشجو مفید باشد.

معاون اجرایی وپشتیبانی پارک علم وفناوری دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: از دیگر اهداف دعوت از سخنرانان در این همایش این است که بتوانیم به دانشجویان کمک کنیم تا فکرشان به سمت تجاری سازی پایان نامه و رساله دکترا برود.

او ادامه داد:در راستای تبدیل فرصت های تحقیقاتی دانشجویان به کارآفرینی؛ پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس هر سال از آدم های مطرح در همایش ها دعوت می کند.

بیشتر بخوانید: ماجرای تمام نشدنی پایان‌نامه‌های جعلی/ چرا مسئولان رسیدگی نمی‌کنند؟

یداللهی گفت: ترکیب استارت و پروپوزال با یکدیگر،کلمه استار پوزال را شکل می دهد.در این جشنواره دانشجویان را تشویق می کنند تا در پروپوزال خود مشکلات جامعه را بیاورند و آن را حل کنند، شعار ما در دانشگاه این است که باید هر کدام از پروپوزال های دانشجویان یکی از مشکلات جامعه را حل کند.

معاون اجرایی وپشتبانی پارک علم وفناوری دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد:باید فرهنگ کارآفرینی را بین دانشجویان اشاعه دهیم تا به جای اینکه دانشجویان برای پروپوزال خود موضوع از اینترنت انتخاب کنند بروند و با بخش تخصصی خودشان ارتباط بیشتری بگیرند و به صورت فعالانه به صنعت مراجعه کنند چرا که تنها راه اشتغال زایی دانشجویان این است که به صورت فعال در تخصص خودشان حضور داشته باشند.

او افزود: دانشگاه تربیت مدرس جز دانشگاه های برتر در حوزه اشتغال زایی دانشجویان منطبق با رشته است، تنها دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی کشور، دانشگاه تربیت مدرس است که همه رشته ها را دارد و سیستم افراد به این شکل است که با یکدیگر تعاملات خوبی دارند و دائماً در کتابخانه و پژوهشگاه هستند و پارک هم سعی دارد سرعت خوبی به کار آنها دهد.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت