پیاده روی اربعین حسینی(ع) یک مدل بسیار خوبی از گردشگری مذهبی است


پیاده روی اربعین حسینی(ع) یک مدل بسیار خوبی از گردشگری مذهبی است

جعفری گفت: هر سال مردم عراق با اشتیاق به سمت گردشگران مذهبی می آیند و آنها را به منازل خود دعوت می کنند هر چه دارند رایگان تقدیم زائران می کنند، این وقایع یک الگو و یک مدل بسیار خوب از گردشگری مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان «علی اصغرجعفری» در دومین «دوره تخصصی آموزشی‌ منتخب دبیران کانون های گردشگری محلات»، درسالن هویزه موزه انقلاب اسلامی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: در ایام ماه صفر و اربعین سرور و سالارشهیدان اباعبد الله الحسین (ع) قرارداریم، راهپیمایی اربعین یک رویداد بسیار بزرگ است که هرسال برعظمت آن افزوده می شود وبه نظرمن این رویداد بزرگ با حوزه گردشگری مرتبط است، اگر پیاده روی اربعین حسینی (ع) را از لحاظ گردشگری و فعالیت جمعی نگاه کنیم، من آن را یک حادثه بی نظیر معرفی می کنم که درجهان اتفاق می افتد.25 میلیون نفراز نقاط مختلف جهان برای راهپیمایی معنوی ازشهر و کشور خود دل بریده و خود را به حرم با صفای اباعبدالله الحسین(ع) می رسانند و مسیری را با پای پیاده طی می کنند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: دراین رویداد بزرگ معنوی تعامل فرهنگی، ارتباطی، احساسی بین اقوام، کشورها وملیت ها رخ می دهد و این اتفاق یک ظرفیت بزرگ و یک پارادایم فکری دارد که هر روز به عمق و عظمت آن افزوده می شود. فرهنگ مردم عراق در پذیرایی از گردشگران مذهبی بی نظیراست. افردی هستند که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در طول سال کارو تلاش می کنند و پولی را جمع می کنند تا در ایام ماه صفر و اربعین به راهپیمایی عظیم و گردشگری مذهبی بیایید و چنین شوروشوق انسانها را درهیچ کجای این کره خاکی نمی بینید.افرادی هستند که با شغل و درآمد کم در طول سال اندوخته مالی اندکی را جمع می کنند تا درمراسم اربعین حسینی (ع) پس انداز خود را برای خدمت به زائران کربلاب معلی هزینه کنند.

جعفری اظهارداشت: هر سال مردم عراق با اشتیاق به سمت گردشگران مذهبی می آیند و آنها را به منازل خود دعوت می کنند و هر چه درمنزل دارند در طبق اخلاص می گذارند و به صورت رایگان تقدیم زائران می کنند، این وقایع یک الگو و یک مدل بسیار خوبی از گردشگری مذهبی با اتکا به معنویت اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی با بیان اینکه شناخت صنعت گردشگری برای دبیران کانون های گردشگری محلات بسیار مهم است، بیان کرد: درشرایط فعلی که تحریم ها درجامعه امروزما حاکم است و دشمن تلاش می کند با فشار حداکثری تحریم ها را بر ما تحمیل کند، یکی از راه های برون رفت از این شرایط رونق «گردشگری» است. صنعت گردشگری می تواند ظرفیت ساز شود. طبق آمارهای موجود هر گردشگرخارجی که وارد کشور می شود، بین 1200 تا1500 دلار به صورت مستقیم هزینه می کند، چیزی برابر با 30 الی 35 بشکه نفت، یکی از موضوعات مهم مورد بحث در صنعت گردشگری ایجاد چرخه دراقتصاد خرداست، در اقتصاد کلان معمولا به یک برنامه ریزی، سرمایه گذاری زیاد و بلند مدت و پیچیده نیازمند هستیم اما اقتصاد خرد به مردم مربوط می شود که صنایع کوچک را تقویت می کنند و چرخه اقتصاد خرد مردمی همه بخش های اقتصادی کشور را به گردش درمی آورد. چرخ دنده های گردشگری روی آحاد مردم می چرخد، صنعت گردشگری در ایران ازظرفیت بالایی برخورداراست. کشورما امروز یکی از 12کشوری است در حوزه گردشگری صاحب تاریخ و تمدن و فرهنگ است . در حال حاضر ایران جزو پنج کشوری است که بالاترین دستاوردهای معماری جهان را داراست. در مقایسه با ایران، بسیاری از کشورها از چنین ظرفیت های گردشگری برخوردار نیستند اما سعی می کنند این ظرفیت ها را ایجاد کنند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک اندیشه ستروگی را به جهان عرضه کردیم و خیلی از آحاد جهان علاقمند هستند، این اندیشه را مشاهده کنند.شهرداری تهران می تواند لکوموتیو حوزه گردشگری درکشور باشد هیچ مجموعه ای به اندازه شهرداری قدرت و ظرفیت در این حوزه را ندارد.

برگزاری دوره های آموزش تخصصی منتخب دبیران کانون های گردشگری محلات کار بسیار مهمی است که نیازمند به سازماندهی دقیق، آموزش صحیح، رویکرد مناسب و خوب، افق مناسب، است. باید در این عرصه هوشمندانه عمل کنیم، صنعت گردشگری می تواند اقتصاد تهران در متحول کند و تحول اقتصاد پایتخت چه بسا می تواند اقتصاد کشور را هم تحت تاثیر قرار دهد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا