بیش از 9 هزار نفر در خراسان شمالی خون اهدا کردند


بیش از 9 هزار نفر در خراسان شمالی خون اهدا کردند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال 9 هزار و 214 نفر موفق به اهدای خون در این استان شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 28 درصد افزایش دارد.

دکتر حسین زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۱۳ هزار و ۸۰ نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه مراجعه برای خونگیری در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش دارد، افزود: از مجموع اهداکنندگان در سال جاری ۴۸۳ نفر زن و مابقی مرد هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: در شهریور ماه سال جاری۲ هزار و ۴۵۴ نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه داشته که از این تعداد یکهزار و ۷۵۲ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

وی گفت: شاخص اهدای خون مستمر ۷۲ درصد و شاخص جذب اهدا کنندگان ۱۵.۷ درصد است.

زارع با بیان اینکه نیاز به خون در استان همیشگی است اظهار داشت: از شهروندان و داوطلبان می‌خواهیم که در تمام طول سال به یاد بیماران نیازمند به خون باشند.

وی گفت: پارسال ۲۴ هزار و ۷۹۶ داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه کردند که ۱۷ هزار و ۱۱۲ نفر آنان موفق به اهدای خون شدند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۶ درصد نیاز خونی آن در داخل استان تامین می‌شود.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس