تشکیک در ادعای رسول نجفیان درباره «عجب رسمیه، رسم زمونه»


تشکیک در ادعای رسول نجفیان درباره «عجب رسمیه، رسم زمونه»

کاوه پیشداد با ارائه توضیحاتی درباره تاریخچه ملودی آهنگ «عجب رسمیه، رسم زمونه» تاکید کرد این اثر کردی است و قدمتی 104 ساله دارد. این در حالیست که رسول نجفیان، خواننده و بازیگر، پیشتر مدعی شده بود ملودی این آهنگ را در 40 سالگی ساخته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاوه پیشداد، هنرمند بوکانی که سال‌هاست در حوزه موسیقی کردی تحقیق می‌کند، اعلام کرد اصل ملودی آواز «عجب رسمیه، رسم زمونه» کردی است و قدمتی ۱۰۴ ساله دارد.

او با انتشار ویدئویی در این باره در اینستاگرام نوشت: «ملودی آواز «عجب رسمیه رسم زمونه» حدود ۱۰۴ سال پیش ابتدا توسط ملایا میرزا کریم سلیمانی (اهل مهاباد ) اجرا و حدود ۶۰ سال پیش نیز توسط هنرمند نامدار کردستان، رشول، بازخوانی شد. سپس در سال ۱۳۵۹ اسماعیل محمد این اثر را بازخوانی کرد.

رسول نجفیان، بازیگر و خواننده، این آهنگ را در سال ۱۳۷۳ اجرا کرد و در سال ۱۳۸۲ آن را بازخوانی و به زلزله‌زدگان بم تقدیم کرد. نکته جالب توجه این است که در برنامە «دورهمی»، مهران مدیری از نجفیان درباره این اثر پرسید: «شعری که خواندید و خوب هم گرفت مال خودتان است و موسیقی‌اش را هم خودتان ساختید؟» که نجفیان پاسخ داد: «بله، بیست سال پیش که چهل سالم بود ساختمش.»

۵۷۲۴۳

کد خبر 1308770

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موسیقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها