نبود پزشک در پایگاه انتقال خون گناوه و سرگردانی اهداکنندگان


نبود پزشک در پایگاه انتقال خون گناوه و سرگردانی اهداکنندگان

گناوه - ایرنا - از حدود 2 ماه گذشته تاکنون نبود پزشک در مرکز انتقال خون گناوه که یکی از مهم ترین پایگاه‌های استان بوشهر است، به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل و باعث شده تا اهداکنندگان به رغم مراجعه‌های مکرر نتوانند خون بدهند.

شماری از شهروندان گناوه‌ای خواهان رسیدگی برای این مشکل با استقرار پزشک دائم در این مرکز شدند تا اهدا کنندگان در قدم خداپسندانه‌ای که برداشته‌اند بتوانند نیاز بیماران را برآورده و تامین کنند.

یک شهروند گناوهای که از اهداکنندگان خون است، به نمایندگی از دیگر مراجعه‌کنندگان گفت: مردم این شهرستان هم اینک به دلیل فعالیت نداشتن پایگاه انتقال خون بلاتکلیف هستند و باید برای خون دهی به دیگر نقاط برخوردار از پزشک مراجعه کنند که در صورت تداوم این روند فرهنگ اهدای خون به فراموشی سپرده خواهد شد.

بهروز شهابی افزود: روزانه شمار زیادی از مراجعه کنندگان بدلیل اینکه اطلاعی از نبود پزشک در پایگاه انتقال خون ندارند به این مرکز مراجعه و بدون خون گیری محل را ترک می‌کنند که این امر باعث دلخوری و نارضایتی آنان شده است.

وی اظهار داشت: باتوجه به عضویت در سامانه اهدای خون، پیامکی مبنی بر مراجعه پایگاه انتقال خون گناوه دریافت کردم اما با حضور در آن مرکز کارکنان گفتند پزشک نداریم.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: پایگاه انتقال خون این شهرستان زیرنظر سازمان انتقال خون استان بوشهر است و مسئولیت تامین پزشک بر عهده آن مرکز است.

محمد بازیاری افزود: با توجه به اینکه اهدای خون بدون معاینه پزشک امکان ندارد، امیدواریم هرچه زودتر مشکل بوجود آمده برطرف شود.

وی ادامه داد: این شبکه همکاری با پایگاه انتقال خون را در زمینه‌های دیگر انجام می‌دهد.

مسئول دفتر مدیریت و روابط عمومی سازمان انتقال خون استان بوشهر با تائید نبود پزشک در گناوه گفت: رایزنی و پیگیری های فراوانی از طرق مختلف برای جذب و استقرار یک پزشک بصورت دائم در پایگاه انتقال خون گناوه توسط این سازمان انجام اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

لادن شاکر افزود: پایگاههای انتقال خون دیگر شهرستان ها مشکلی در زمینه پزشک ندارند و تنها این مشکل گریباگیر پایگاه گناوه است.

وی گفت: پایگاه انتقال خون گناوه با دارابودن تجهیزات و نیرو، بدلیل نبود پزشک کارآیی ندارد و امیدواریم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

شاکر ادامه داد: تا زمانی که پزشک در پایگاه انتقال گناوه مستقر نشود امکان خون گیری از مراجعه کنندگان وجود ندارد.

شهرستان گناوه با ۱۰۳ هزارنفر جمعیت در شمال مرکز استان بوشهر واقع است.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج