چهارمین کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی در ارومیه گشایش یافت


چهارمین کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی در ارومیه گشایش یافت

ارومیه - ایرنا - چهارمین کنگره بین‌المللی و یازدهمین کنگره ملی انگل‌شناسی و بیماری‌های انگلی با حضور اندیشمندانی از استان های مختلف کشور و میهمانان خارجی در ارومیه گشایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در آیین گشایش این همایش با اشاره به اینکه ارومیه همواره جزء اولین های طب در کشور بوده است، گفت: افتتاح نخستین دانشکده طب مدرن ایران در ارومیه که نزدیک به ۱۴۰ سال پیش روی داد، نشان دهنده قدمت پزشکی در این خطه از کشور است.

جواد آقازاده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در آستانه دریافت مجوز رشته انگل شناسی در مقطع دکتراست، افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم به خصوص در بخش علوم پایه و نمایش توانمندی های دانشگاه ارومیه در این کنگره می توانیم زمینه دریافت این مجوز را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به دنبال همکاری با دانشگاه های کشورهای همسایه در پژوهش های مربوط به علم پزشکی است، اضافه کرد: در این راستا در صدد همکاری با دانشگاه ارزروم ترکیه برای جذب رزیدنت در رشته انگل شناسی هستیم.

وی از اعلام آمادگی ۲۰ محقق بین المللی برای حضور در این کنگره خبر داد و اظهار کرد: با این وجود به علت تحریم ظالمانه نظام سلطه تنها ۲ نفر موفق به حضور در این کنگره شده اند ولی امکانات ارتباطی برای استفاده دیگر دعوت شدگان از طریق ارتباط اینترنتی فراهم است.

در این کنگره ۴۵۰ پوستر و ۹۳ سخنرانی در خصوص انگل شناسی و بیماری های انگلی ارائه می شود.

چهارمین کنگره بین‌المللی و یازدهمین کنگره ملی انگل‌شناسی و بیماری‌های انگلی روز جمعه هفته جاری به کار خود پایان خواهد داد.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا