مراکز پیوند قلب و کبد در کرمانشاه راه اندازی می‌شود


مراکز پیوند قلب و کبد در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی بخش‌های پیوند قلب و کبد در این دانشگاه خبر داد و گفت: نیروی متخصص برای آموزش پیوند قلب و کبد تعیین و عازم دوره‌های آموزشی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمودرضا مرادی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح بخش کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه افزود: نیروی درنظر گرفته شده برای بخش پیوند قلب از روز شنبه هفته آینده برای حضور در دوره آموزشی یک ماهه به بیمارستان قلب شهید رجائی تهران اعزام می‌شود و پس از آن می‌توانیم بخش پیوند قلب استان را راه‌اندازی کنیم.

به گفته او، برای بخش پیوند کبد هم یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای حضور در دوره یک سال و نیمی اعزام می‌شود که راه‌اندازی این بخش به دلیل طولانی بودن دوران آموزش مقداری طول می‌کشد اما راه‌اندازی این بخش در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

وی گفت: خریداری تجهیزات و امکانات موردنیاز این بخش‌های جدید هم در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه اکنون عملیات انجام سه پیوند کلیه، مغز استخوان و قرنیه چشم در کرمانشاه انجام می‌شود، گفت: تاکنون هزار و ۶۲۵ مورد پیوند کلیه، ۱۱۴ مورد پیوند مغز استخوان و ۲۸۰ مورد پیوند قرنیه چشم در کرمانشاه انجام شده است.

مرادی کرمانشاه را یکی از قطب‌های درمانی غرب کشور دانست و گفت: بین ۱۷ تا ۲۰ درصد مراجعات به بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه از استان‌های همدان، کردستان، ایلام و لرستان هستند.

او این قطب بودن را موجب ایجاد مسئولیت برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانست و افزود: این دانشگاه اکنون ریاست قطب کلان منطقه سه کشور را بر عهده دارد و موظف به ارائه خدمات سلامت به مردم استان‌های همجوار هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، تلاش این دانشگاه را فراهم کردن زمینه‌های ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به مردم استان و سایر استان‌های همجوار دانست و گفت: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی اقدام به خریداری ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات حوزه سلامت کرده که با نصب و راه‌اندازی این تجهیزات شاهد تحول بزرگی در استان خواهیم بود.

مرادی همچنین از همکاری خیرین سلامت با دانشگاه علوم پزشکی نیز قدردانی کرد و افزود: خیرین همکاری بسیار خوبی در ساخت مراکز بهداشتی درمانی و همچنین تهیه امکانات و تجهیزات حوزه سلامت داشته‌اند.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان