مکرون و نشانه‌های نژادپرستی در فرانسه


مکرون و نشانه‌های نژادپرستی در فرانسه

استفاده امانوئل مکرون از عبارت تروریسم اسلامی نشانه وجود گرایش‌ها و مقاصد نژادپرستانه در فرانسه است

مکرون و نشانه‌های نژادپرستی در فرانسه به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشت : بکار بردن عبارت "تروریسم اسلامی" از زبان رئیس جمهور فرانسه در واکنش به اقدام پلیس تندرو فرانسوی علیه همکارانش یک لغزش کلامی نبوده است و گرایشها و مقاصد نژادپرستانه موجود در فرانسه را فاش می کند.
امانوئل مکرون در مراسم یادبود چهار نیروی پلیس که در حمله اخیر یکی از همکاران خودشان کشته شدند قول داد جنگی بی امان علیه "تروریسم اسلامی" آغاز خواهد کرد اما این اشتباه بسیار بزرگی بود. این اشتباه تنها در بکارگیری عبارت تروریسم اسلامی که خالی از گرایش های نژادپرستانه نیست، خلاصه نمی شد بلکه به نوعی تحریک علیه دین اسلام و میلیون ها شهروند مسلمان فرانسوی بود که به میانه روی شناخته شده اند و عاملان جنایات تروریستی را با هر دین و نژادی متهم می کنند.
مکرون از عنوان "تروریسم یهودی" به جنایات نظامیان اسرائیلی در غزه حرفی نزد. رئیس جمهور فرانسه از جنایات نیروهای آمریکایی در عراق یا جنایات فعلی آنها در افغانستان و لیبی نیز به عنوان "تروریسم مسیحی" تعبیر نکرد.
تنها طرفی که به گفته خودشان از گروه های تروریستی و افراطی در سوریه حمایت کرده ، دولت فرانسه است. فرانسوا اولاند رئیس جمهور وقت فرانسه و دیوید کامرون نخست وزیر وقت انگلیس تنها کسانی بودند که برای تصویب لغو ممنوعیت ارسال سلاح برای سوریه در اتحادیه اروپا به بروکسل رفتند.
این حرف مکرون تنها یک لغزش کلامی نبود، بلکه از مقاصد نژادپرستانه غیر قابل قبول در فرانسه پرده برداشت و مکرون باید برای این حرف خود از همه فرانسوی ها به ویژه مسلمانان این کشور و دیگر کشورها عذرخواهی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس