درمان لاغری با کتیرا


درمان لاغری با کتیرا

همه ما تاکنون در مورد خواص کتیرا و تاثیر آن بر سلامت مو شنیده ایم، اما تاثیر دیگر کتیرا برای درمان…

همه ما تاکنون در مورد خواص کتیرا و تاثیر آن بر سلامت مو شنیده ایم، اما تاثیر دیگر کتیرا برای درمان لاغری است که در ادامه به آن اشاره می شود

کتیرا برای چاق شدن

کتیرا ماده‌ای سخت، مقاوم، بدون بو و کمی شیرین دارای رنگ‌های سفید تا قهوه‌ای است که به راحتی پودر می‌شود. این صمغ ترشحی درزمره قدیمی‌ترین عوامل قوام‌دهنده و پایدارکننده به شمار می‎رود.

یکی از خواص کتیرا در نسخه‌های طب سنتی برای درمان لاغری و کمک به افزایش وزن است. چاق شدن سریع در طب سنتی راه‌های فراوانی دارد؛ یکی از بهترین این راه‌ها که عوارض جانبی ندارد و تاثیر بد بر بدن نمی‎گذارد، استفاده از گیاه کتیراست.

کتیرا را به صورت صمغ با ایجاد شیارهایی روی ساقه گیاه گون استخراج می‌کنند، رنگ‌های مختلفی از آن در بازار عرضه می‌شود که بهترین آن‌ها رنگ سفید است. خوردن مقدار کمی از آن، خون را رقیق می‌کند و مکیدنش برای درمان سرفه و نرم کردن گلو مفید است همچنین ازبین‌برنده شوره سر است و برای افزایش وزن فایده بسیار دارد.

پژوهش‌ها درباره خواص گون و کتیرا نشان می‌دهد که این گیاه دارویی می‌تواند سلول‌های ایمنی را فعال کند. کتیرا توانایی مهار رشد تومور را دارد. مصرف کتیرا به همراه بادام شیرین، نشاسته و شکر برای درمان لاغری و افزایش قوای بدن مفید است.


بیشتر بدانید : مراقبت های مختلف از موهای خشک،معمولی و چرب

بیشتر بدانید : روش های استفاده از سدر برای زیبایی پوست و مو در طب سنتی

بیشتر بدانید : لاغری با سرکه سیب تنها در یک هفته + فواید سرکه سیب

بیشتر بدانید : علت لاغری بیش از حد چیست؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: پژوهشکده گیاهان دارویی


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی