آزادی 200 تن از بازداشت شدگان تظاهرات بیستم سپتامبر در مصر


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) از قاهره، دادستانی عمومی مصر روز سه شنبه دستور آزادی ۲۰۰ تن از معترضانی که در...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از قاهره، دادستانی عمومی مصر روز سه شنبه دستور آزادی ۲۰۰ تن از معترضانی که در تظاهرات بیستم سپتامبر در قاهره بازداشت شده بودند صادر کرد.
این افراد به دستور دادستانی به مدت ۱۵ روز برای تکمیل تحقیقات و بازجویی در بازداشت بودند. به بازداشت شدگان اتهاماتی از جمله همکاری با جماعت اخوان المسلمین و عناصر فتنه و تحریک افکار عمومی به تظاهرات و اخلال در امنیت عمومی وارد شده بود.
وکلای این افراد گفتند دادستانی دستور آزادی آنان را به قید ضمانت محل سکونتشان صادر کرد. وکلا همچنین گفتند دادستانی طی دو روز آینده بازجویی گروه دیگری از معترضان بازداشتی با اتهامات مشابه را ادامه خواهد داد.
بیستم سپتامبر گذشته و در پی افشاگری‌های محمد علی هنرمند و تاجر مصری از ریاست جمهوری و مؤسسه نظامی مصر صد‌ها تن از جوانان معترض این کشور به خیابان‌ها آمدند و برکناری السیسی را خواستار شدند. مؤسسات حقوقی تعداد بازداشت شدگان این اعتراضات را بیش از دو هزار نفر اعلام کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول