علی مطهری:‌ ریاست قوه قضاییه به مشکل کانون وکلا خاتمه دهد


علی مطهری:‌ ریاست قوه قضاییه به مشکل کانون وکلا خاتمه دهد

تهران- ایرنا- نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با اصلاحاتی که در دوره اخیر قوه قضاییه بوجود آمده بهتر است که ریاست قوه به مسائل و مشکل کانون وکلا خاتمه بدهد و مشکل وکلا را حل کند.

علی مطهری روز سه شنبه در همایش «کانون های وکلا و وکیل دادگستری با عنوان واقعیت های موجود، چالش ها و راهکارها» با بیان اینکه استقلال وکلا مطلبی است که روی آن اتفاق نظر وجود دارد، افزود: همه حقوقدان‌های بزرگ هشدار داده اند که مبادا استقلال وکیل به خطر بیفتد.
وی ادامه داد: از مهمترین شاخصه های قوه قضائیه و دادگاهها همین‌ مساله استقلال وکلا است. با استقلال وکیل حقوق شهروندان بهتر ایفاد می گردد و بسیاری از معایب در دادرسی ها بر طرف می شود.
مطهری گفت: استقلال وکلا قطعا در سرمایه گذاری خارجی نیز در کشور تاثیری بهتر دارد و در مساله گردشگری هم تاثیر بسزایی دارد و آثار آن در کشور مشخص خواهد شد.
وی تصریح کرد: امروز چالش بر سر تاسیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در حوزه قوه قضائیه است که قبلا به علت نبود تعداد کافی وکلای کانون دادگستری مرکز ایجاد شده ولی امروز این موضوع دیگر وجود ندارد و کانون، وکلای بسیاری دارد. باید کانون وکلا تقویت شود و اگر دو طیف باشد با مشکلاتی روبرو می شویم.
مطهری گفت: دادرسی با وکیل منسوب به قوه قضاییه احتمال اینکه حق یک طرف دعوی نادیده گرفته شود وجود دارد، باید دو طرف برای وجود وکیل مستقل برای اصلاح قانون جلو بیایند. نباید در انحلال نهادهای تاسیس شده تعصب داشته باشیم. نباید فکر کنیم اگر این نهادهای تاسیس شده را از میان برداریم به انقلاب ضربه زده ایم.
این نماینده مجلس گفت:‌ امروز وجود دادگاههای انقلاب چه ضرورتی دارد. این دادگاه ها تشکیل شده که به پرونده مسئولان رژیم قبل رسیدگی کند، چرا باید امروز پرونده دختری که خود سوزی کرده را به این دادگاه ارجاع کردند، می توانستند در دادگاه‌ها با نصیحت، ‌کار را جلو ببرند، اگرچه می گویند حکمی علیه این دختر صادر نشده بود.
وی افزود:‌ امروز دیگر به نهادهایی مانند ستاد اجرای فرمان حضرت امام، ‌ بنیاد مستضعفان و دادگاه ویژه روحانیت نیازی نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟