نهاد وکالت بسیار کار آمد است


نهاد وکالت بسیار کار آمد است

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور (اسکودا) گفت: نهاد وکالت را باید نهادی کار آمد معرفی کنیم .

مرتضی شهبازی نیا روز سه شنبه درهمایش «کانون های وکلا و وکیل دادگستری با عنوان واقعیت‌های موجود چالش‌ها و راهکارها» اظهار کرد: نهاد وکالت بسیار بهتر از گذشته متعهد به نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی است و قاطبه وکلا در این صنوف مختلف مثال زدنی هستند و بسیار سلامت می باشند.
وی افزود: نهاد وکالت هر جایی که به آن اعتماد شده و تعهدی به آن واگذار شده احساس مسئولیت داشته که انجام معاضدت قضایی در دادگاهها توسط کانون یکی از بهترین نمونه‌ها است.
شهبازی نیا با بیان اینکه این معاضدت در کشور رایگان انجام ‌می شود، گفت: معاضدت قضایی در انگلیس بیش از دو نیم میلیارد پوند بودجه دو یا سه ساله از سوی دولت دارد، در استرالیا یک میلیارد یورو، هلند 800 میلیون یورو در سال و در پرتقال به عنوان تامین اجتماعی از سوی دولت انجام می شود و بودجه دارد.
رئیس اسکودا تصریح کرد: سال‌ها نهاد وکالت این معاضدت را انجام ‌می دهد و هر کس مشورت خواسته نهاد وکالت مشورت داده و وکیل در اختیارش گذاشته است.
وی ادامه داد: نهاد وکالت به اشتغال تعهد دارد و هر ساله برگزاری آزمون وکالت را داشته که فوق العاده است و تعداد پذیرفته شدگان بر اساس تصمیم دادگستری است.
شهبازی نیا با انتقاد از برنامه های رسانه ای علیه نهاد وکالت با ۶۰ هزار عضو گفت: این کار رسانه ملی با تیترها و گزارش های تصویری باعث گسست و دلخوری جامعه وکالت می شود و مسئولان قضایی تا کنون باب گفت و گو با ما را باز نکرده اند.
وی ادامه داد: دغدغه اصلی کانون، استقلال کانون و وکیل است. اگر وکلا نگران معیشت باشند به نفع کشور نیست که امید است با همت مسئولان یکبار برای همیشه یک قانون نوشته شود و استقلال وکلا رعایت شود.
در این نشست وکلای دادگستری نمایندگان مجلس اعم از علی مطهری فرهنگی، ملکشاهی، یوسف نژاد، سعیدی، سلحشوری، پزشکیان و عیسی امینی رییس کانون حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا