تاکید فرماندهان مرزبانی ایران و عراق بر تسهیل تردد زائران


تاکید فرماندهان مرزبانی ایران و عراق بر تسهیل تردد زائران

فرماندهان مرزبانی ایران و عراق برای تامین امنیت و تسهیل تردد زوار نشست مشترکی برگزار کردند.

تاکید فرماندهان مرزبانی ایران و عراق بر تسهیل تردد زائرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از پایگاه خبری پلیس ، فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق به منظور تامین امنیت و تسهیل تردد زوار نشست مشترکی برگزار کردند.
سردار " قاسم رضایی " در این نشست گفت : در آستانه اربعین امام حسین (ع) در خاک کشور عراق در کنار دوستانی که عاشق اهل بیت (ع) هستند؛ حاضر شدیم تا در راستای هماهنگی و تعاملات بسیار خوب سال‌های گذشته، امسال هم توافق خوبی در حوزه امنیت مرز‌ها با کشور عراق داشته باشیم.
وی افزود: یکی از موضوع‌هایی که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت؛ برنامه ریزی و هماهنگی و اقدامات مشترک دو کشور برای ایجاد امنیت و ارتقای آن و تسهیل در تردد زائران اربعین امام حسین (ع) است.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به نشست‌های کلانتران مرزی برای مدیریت مشترک در مرز ،​ گفت : در بازدیدی که از مرز‌های چهارگانه داشتم، تعاما خوب همکارانم و کلانتران مرزی ایران و عراق بسیار مطلوب بود و این امر در تسهیل تردد زائران تاثیرگذار است.
وی برنامه فرهنگی تبادل پرچم حرم امام رضا (ع) و امام حسین (ع) در نقطه صفرمرزی را نشان از وحدت و همدلی دولت و ملت ایران و عراق دانست و افزود: برای ما هیچ تفاوتی ندارد که زائران از چه کشور‌هایی هستند، چرا که همه زائران امام حسین (ع) هستند و ما مرزبانان وظیفه داریم بستر ساز تسهیل در تردد آن‌ها باشیم.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه مدیریت مشترک در امنیت مرزی تاثیر گذار است، گفت : تجربه نشان می‌دهد با توجه به تراکم جمعیت و انتظار زائران باید مدیریت لحظه‌ای داشته باشیم تا در دروازه‌های مرزی ،​ از تجمع زائران کاسته شود.
سردار رضایی افزود : تجهیز کردن موکب‌ها در عراق به حمل اقلام مورد نیاز موکب داران برای ارائه خدمت به زائران نیاز دارد که در این باره تمهیدات لازم پیش بینی شده است تا تسهیل در تردد خودرو‌های موکب داران انجام پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال زائران اربعین حسینی (ع)، برای تردد از مرز مهران نیاز است به صورت شبانه روزی کلانتران مرزی مدیریت میدانی داشته باشند تا خللی در تردد زائران صورت نگیرد.

امنیت مطلوبی در مرز خسروی حاکم است
فرمانده مرزبانی کشور عراق نیز در این نشست با اشاره به تامین امنیت زائران اباعبدالله الحسین (ع)، گفت : اقدامات مطلوبی برای امنیت زائران و تسهیل در تردد آنان در مراسم اربعین صورت گرفته است.
سپهبد "حامد عبدالله ابراهیم الحسینی" با اشاره به اینکه در پایانه مرزی مهران زائران بیشتری تردد می‌کنند، افزود : مدیریت مشترک در مرز مهران می‌تواند به تسهیل تردد زائران امام حسین (ع) کمک کند و بحمدالله با توجه به توافق‌ها، مشکل خاص امنیتی در مرز‌ها وجود ندارد.
وی در خصوص بازگشایی مجدد مرز خسروی گفت : با تلاش همکاران خود و سایر نیرو‌های امنیتی کشور عراق ، امنیت خوبی در مرز خسروی برقرار است و پذیرای زائران اربعین حسینی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا