9 باری که مگان مارکل و پرنس هری پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند


9 باری که مگان مارکل و پرنس هری پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

از قرار معلوم، بعضی از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا اعتقاد دارند قوانین برای شکسته شدن ساخته شده اند. پیش از این پرنسس دایانا اصلی ترین یاغی خاندان سلطنتی بریتانیا محسوب می شد که البته او دلایل خوبی هم برای سرکشی هایش داشت، مثل آن پیراهن مشکی جنجالی اش که به «لباس انتقام» معروف شده، مصاحبه های صادقانه اش درباره ی رابطه اش با همسرش، یا در آغوش کشیدن بیماران مبتلا به اچ آی وی. تک تک این کارها رسانه های خبری و اعضای خاندان سلطنتی را شوکه کرد.

اما حالا بزرگ ترین یاغیان خاندان سلطنتی، دوک و دوشس ساسکس هستند که دائماً این نکته را ثابت می کنند که دیگر دوره ی قوانین و سنت های سلطنتی گذشته.

در ادامه به مواردی از نقض قوانین پروتکل سلطنتی بریتانیا توسط پرنس هری و مگان مارکل می پردازیم.

۱- پرنس هری و مگان مارکل احساسات شان در انظار عمومی پنهان نمی کنند

9 باری که مگان مارکل و پرنس هری پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

بوسه و در آغوش کشیدن یکدیگر در انظار عمومی در خاندان سلطنتی کار ناپسندی محسوب می شود، اما دوک و دوشس ساسکس چنین نظری ندارند. آن ها همیشه دست های همدیگر می گیرند و مکرراً یکدیگر را در آغوش کشیده اند و حتی یک بار بعد از برد تیم پرنس هری در یک مسابقه ی خیریه چوگان، زوج سلطنتی این برد را با یک بوسه جشن گرفتند. با این حال، این اولین باری نبود که چنین اتفاقی رخ می داد. پرنسس دایانا و پرنس چارلز هم بعد از این مسابقات همدیگر را بوسیده بودند.

۲- مگان مارکل در ماشین را خودش می بندد

9 باری که مگان مارکل و پرنس هری پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

گرچه این کار، تخطی بزرگی از پروتکل سلطنتی محسوب نمی شود، اما اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا این کار را انجام نمی دهند. به گفته ی کارشناسان آداب سلطنتی این کار نقض پروتکل محسوب نمی شود، با این حال، اگر عضو خاندان سلطنتی یا شخص عالیرتبه ای باشید معمولاً در بین مستخدمین شما کسی وجود دارد که وظیفه اش باز و بسته کردن در ماشین برای شما است. اما عادت های قدیمی مگان مارکل نشان می دهد که او هنوز چقدر خجالتی است.

۳- پرنس هری بعد از تور کارائیب، یکراست به کانادا سفر کرد تا مگان مارکل را ببیند

9 باری که مگان مارکل و پرنس هری پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

پرنس هری هنوز حتی از مگان مارکل خواستگاری نکرده بود که برای دیدن او به شهر تورنتو در کانادا رفت. در آن زمان مارکل در آنجا مشغول بازی در یک فیلم بود. این کار اما در واقع با سیاست رسمی خاندان سلطنتی بریتانیا تناقض دارد که بر اساس آن اعضای خاندان سلطنتی نباید روابط شخصی خود را قاتی دیدارهای رسمی شان کنند. پرنس هری بعد از اتمام تور کارائیبش قرار بود به لندن برگردد تا در مراسم های عمومی ای که از قبل برای آن ها برنامه ریزی شده بود شرکت کند، اما به جای آن به دیدن مارکل رفت.

۴- مگان مارکل جوراب شلواری نمی پوشد

9 باری که مگان مارکل و پرنس هری پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

جوراب شلواری یکی از ملزومات پوشش زنان خاندان سلطنتی بریتانیا هنگام حضور در انظار عمومی است. ملکه الیزابت دوم اعضای خاندان سلطنتی را ملزم کرده همیشه و در هر آب و هوایی این قانون را رعایت کنند. اما مگان مارکل نه تنها بارها بدون جوراب شلواری در انظار عمومی ظاهر شده، بلکه کفش های جلو باز هم پوشیده، مورد دیگری که آن هم در آداب سلطنتی، تابو محسوب می شود.

۵- پرنس هری و مگان مارکل کفش هایشان را در ساحل درآوردند

9 باری که مگان مارکل و پرنس هری پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

در جریان سفری به استرالیا در سال ۲۰۱۸، دوک و دوشس ساسکس از ساحل معروف بوندی شهر سیدنی دیدن کردند. پرنس هری و مگان مارکل کفش های خود را درآوردند و پابرهنه روی شن های زیبای ساحل قدم زدند، کاری که نقض آشکار آداب سلطنتی محسوب می شود. این ممنوعیت بیشتر در مورد زنان خاندان سلطنتی صدق می کند. کیت میدلتون، برخلاف دوک و دوشس ساسکس همیشه این قانون را رعایت می کند. در جریان سفرش به استرالیا در سال ۲۰۱۴، میدلتون با کفش در ساحل راه رفت.

۶- مگان مارکل در یک مسابقه ی اسب دوانی اسمش را به لباسش نزده بود

9 باری که مگان مارکل و پرنس هری پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

مسابقه ی اسب سواری سلطنتی ای که هر ساله در شهر کوچک آسکت برگزار می شود، قوانین بسیار سفت و سختی در مورد پوشش دارد. لباس تماشاچیان زن مسابقه باید قسمت شانه ها را کامل بپوشاند و حداقل تا زانو باشد. علاوه بر این، آن ها باید کلاه های مجلل و زیبا بر سر بگذارند و نشان های مخصوصی که اسم شان روی آن ها درج شده را به لباس شان بزنند. اما در جریان مسابقه ی سال ۲۰۱۸، مگان مارکل مقررات مربوط به زدن اسم را نادیده گرفت. برخلاف دیگر میهمانان، دوشس ساسکس نشان اسمش را به لباسش نزده بود و در عوض، را در دستش نگه داشته بود. در هر حال، ملکه الیزابت دوم تنها عضو خاندان سلطنتی است که لازم نیست از نشان اسم استفاده کند.

۷- مگان مارکل جلوتر از پرنس هری راه می رود

9 باری که مگان مارکل و پرنس هری پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

طبق پروتکل سلطنتی دربار بریتانیا، آن دسته از اعضای خاندان سلطنتی که اصلیت یا مقام آن ها پایین تر محسوب می شود، باید عقب تر حرکت کنند. مگان مارکل بارها در جریان مراسم های عمومی جلوتر از پرنس هری حرکت کرده است.

۸- دوک و دوشس ساسکس تولد پرنس جورج را به شیوه ی غیر معمولی تبریک گفتند

9 باری که مگان مارکل و پرنس هری پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

از نظر بسیاری، پیام تبریک پرنس هری و مگان مارکل بیش از حد غیر رسمی بود. آن ها نه تنها زیر عکس پرنس جورج که به مناسبت تولدش در حساب اینستاگرامی رسمی کاخ کنزینگتون منتشر شد، یک کامنت تبریک گذاشتند (در حالی که باید در یک پست جداگانه در صفحه ی اینستاگرام رسمی خود تولدش را تبریک می گفتند)، بلکه فراموش کردند عنوان کامل پادشاه آینده ی بریتانیا را ذکر کنند. حتی در این پیام تبریک غیر رسمی هم پرنس هری و مگان مارکل باید پرنس جورج را «اعلیحضرت» خطاب می کردند.

۹- مگان مارکل مرتباً با لباس های سیاه رنگ در انظار عمومی حضور پیدا می کند

9 باری که مگان مارکل و پرنس هری پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

در خاندان سلطنتی بریتانیا، از رنگ مشکی فقط در مراسم های تدفین استفاده می شود. علاوه بر این، هر بار که یکی از اعضای خاندان به جایی سفر می کند، یک دست لباس مشکی با خود به همراه می برد تا در صورتی که در غیاب او ملکه فوت کند، در بازگشت لباس مشکی به تن داشته باشد. این قانون نانوشته از سال ۱۹۵۲ اجرا می شود، یعنی زمانی که در جریان سفر الیزابت دوم به کنیا، پدر او از دنیا رفت. الیزابت دوم که در آن زمان هنوز یک شاهزاده خانم محسوب می شد، هیچ لباس مشکی ای به همراه نداشت و بعد از بازگشت به بریتانیا، تا زمانی که یک دست لباس مشکی به دستش نرسانده بودند از هواپیما خارج نشد.

مگان مارکل اما در مراسم های رسمی مرتباً لباس های مشکی به تن می کند. او حتی در جریان حضور در مراسم British Fashion Awards در سال ۲۰۱۸، لاک مشکی زده بود، مورد دیگری که آن هم نقض آداب سلطنتی محسوب می شود. طبق پروتکل سلطنتی، زنان این خاندان فقط اجازه دارند از لاک هایی به رنگ طبیعی یا صورتی استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید