7 نکته مهم برای داشتن لبخند و ایمپلنت دندان زیبا


7 نکته مهم برای داشتن لبخند و ایمپلنت دندان زیبا

چگونه میتوان ایمپلنت دندان را هممانند لبخند زیبا طراحی کرد؟ شما می توانید با مطالعه مقاله دکتر سجودی، به تمام راهکارهای داشتن ایمپلنت دندان زیبا و نحوه مراقبت آن پی ببرید.

چگونه میتوان ایمپلنت دندان را هممانند لبخند زیبا طراحی کرد؟ شما می توانید با مطالعه مقاله دکتر سجودی، به تمام راهکارهای داشتن ایمپلنت دندان زیبا و نحوه مراقبت آن پی ببرید.

چگونه میتوان ایمپلنت دندان را هممانند لبخند زیبا طراحی کرد؟ شما می توانید با مطالعه مقاله دکتر سجودی، به تمام راهکارهای داشتن ایمپلنت دندان زیبا و نحوه مراقبت آن پی ببرید.

طور دندان‌هایی زیباتر داشته باشیم؟

دندان‌ها بخش مهمی از صورت، به ویژه لبخند را تشکیل می‌دهند. در نتیجه، مراقبت از دندان اهمیت زیادی در داشتن لبخندی زیبا دارد. مراقبت از بهداشت دهان و دندان نیز نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دهانی و بهبود سطح سلامت دارد. افراد به روش‌های گوناگونی می‌توانند از دندان‌های خود مراقبت کنند. برخی از این راهکارها عبارتند از:

۱- مراقبت‌های خانگی و روزمره

همیشه باید به یاد داشته باشیم که پیشگیری بهتر از درمان است. مراقبت‌های خانگی از دندان به معنای مراقبت اولیه هستند و انجام آنها می‌تواند از بروزبسیاری از مشکلات مرتبط با دهان و دندان پیشگیری کند.پس اولین قدم برای داشتن دندان و لبخندی زیبا، داشتن عادات مناسب و صحیح در منزل است.رعایت نکات زیر در زندگی روزمره باعث می‌شود تا بتوانید از شر مشکلات مرتبط با دندان خلاص شوید و در نتیجه بدن و روانی سالم‌تر داشته باشید.

مسواک مناسبی انتخاب کنید

بهترین نوع مسواک برای دندان‌ها، مسواکی نرم است که به مینای دندان شما آسیب نرساند. متاسفانه برخی از افراد به اشتباه مسواک‌های زبرتر را انتخاب می‌کنند. این افراد گمان می‌‌کنند که انتخاب مسواک زبر به تمیزتر شدن دندان‌هایشان کمک می‌کند. فراموش نکنید که به طور متوسط هر 4 ماه یکبار، مسواک خود را عوض کنید.

حداقل دوبار در روز مسواک بزنید

برای اینکه بتوانید پلاک‌ها، جرم‌‌ها و اسیدهای چربی که به مینای دندان آسیب می‌ز‌نند را از بین ببرید، حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. فراموش نکنید که مسواک زدن قبل از خواب اهمیت بسزایی در داشتن دندان‌هایی سالم دارد.

حتما از دهان‌شویه استفاده کنید

استفاده از دهان‌شویه‌ مناسب نه تنها باعث می‌شود دهان خوشبوتری داشته باشید، بلکه به سفیدتر ماندن دندان‌ها نیز کمک شایانی می‌کنند.

هرگز نخ‌دندان را فراموش نکنید

استفاده از دهان‌شویه و مسواک بدون نخ‌دندان، تقریبا بی فایده است. جرم و پلاک‌هایی در قسمت‌هایی از دندان‌ها وجود دارند که صرفا با مسواک زدن از بین نمی‌روند. با استفاده از نخ‌دندان می‌توانید تمامی تکه‌های به‌جا مانده از غذا و مواد خوراکی را کاملا از دندان‌های خود پاک کنید.

از ایجاد رنگدانه توسط نوشیدنی‌ها آگاه باشید

قهوه، چای و آب میوه‌های رنگی می‌توانند اثر لک بر روی دندان‌های شما به جا بگذارند. برای جلوگیری از این مسأله می‌توانید آبمیوه‌ها را با نی بنوشید و پس از نوشیدن چای و قهوه به سادگی دهان خود را با آب بشویید.

سیگار نکشید

عادت‌هایی مثل سیگار و قلیان کشیدن را تا حد امکان کنار بگذارید. مصرف دخانیات نه تنها باعث ایجادلکبر روی دندان‌ها می‌شود بلکه می‌تواند سلامت دهان و دندان را به طور جدی به خطر بیاندازد.

مواد قندی و شیرینی‌جات کمتری مصرف کنید

استفاده بیش از حد بسیاری از شکلات، شیرینی و غذاهای شیرین می‌تواند سلامت دندان‌های شما را به خطر بیندازد. استفاده از سبزیجات برای سلامتی دهان، دندان و جسم شما فوق‌العاده است. از آنجایی که ایمپلنت دندان هم دقیقا ساختاری مشابه دندان طبیعی دارد، تمامی موارد فوق را باید برای مراقبت از ایمپلنت دندان هم به کار برد.

7 نکته مهم برای داشتن لبخند و ایمپلنت دندان زیبا

۲- مراجعه به دندانپزشک

استفاده از راه‌کارهای خانگی بیشتر مناسب پیشگیری از آسیب و سفید نگه داشتن دندان‌ها است. اگر دندان‌های شما دچار آسیب شده‌اند و یا دندان‌های مرتبی ندارید، راه‌کارهای خانگی تأثیر چندانی بر بهبود وضعیت شما نخواهند داشت و بهتر است به یک کلینیک دندانپزشکی و متخصص ایمپلنت مراجعه کنید.

امروزه بسیاری از افراد از این گزینه برای زیباتر کردن دندان‌ها و لبخندشان استفاده می‌کنند.شاید در نگاه اول اینگونه تصورکنید که ایمپلنت دندان جایگزین دندان از دست رفته باشد اما امروزه با تکنولوژی های جدید کاشت ایمپلنت دندان ، می توان لبخندی زیبا را طراحی نمود و جایگزین دندان از دست رفته کرد، و از داشتن ایمپلنت دندان زیبایی که در دهانتان می درخشد، لذت ببرید.

7 نکته مهم برای داشتن لبخند و ایمپلنت دندان زیبا

کاشت ایمپلنت دندان

عموما جای خالی یک دندان از دست رفته یا کشیده شده، حس بسیار بدی را در افراد ایجاد می‌کند، که گاهی حتی باعث از دست رفتن اعتماد به نفس افراد نیز می شود. استفاده از دندان مصنوعی نیز برای همه به خصوص برای نسل جوان گزینه مناسبی نمی تواند باشد و حس ناخوشایندی به این افراد دست می دهد. خوشبختانه با استفاده از ایمپلنت دندان افراد به راحتی می‌توانند جای دندان خالی را پرکنند.

برخلاف دندان مصنوعی، ایمپلنت‌ها متحرک نیستند و دقیقاً همانند یک دندان واقعی عمل می‌کنند. این نوع دندان از یک پین تیتانیوم ساخته می‌شود که در درون استخوان فک پیچ می‌شود.

همه افراد اغلب در موارد زیر از ایمپلنت دندان استفاده می‌کنند:

برای پر کردن جای خالی دندان کشیده شده برای پر کردن فاصله زیادی که بین دندانهای طبیعی وجود دارد

7 نکته مهم برای داشتن لبخند و ایمپلنت دندان زیبا

خوشبختانه ایمپلنت دندان ظاهری کاملا طبیعی دارند و به زیبا‌تر شدن دندان‌ها و لبخند شما بسیار کمک می‌کنند. این نوع دندان، کاملا قدرت یک دندان طبیعی را دارد و مشکلی در فک و تلکم ایجاد نمی‌کند. با استفاده از طرح لبخند در ایمپلنت، برای داشتن لبخند زیبا دیگر نیازی به لمینت دندان نیست. صرف نظر از قیمت ایمپلنت دندان، همواره لبخندی زیبا، مادام العمر و ماندگار خواهید داشت.

دندان‌ها عضو مهمی از بدن ما هستند. اگر دندان سالمی دارید، حتماً با استفاده از راه‌کارهای خانگی به فکر بهبود بهداشت دهان و دندان خود باشید و از ایجاد آسیب‌های احتمالی در آینده جلوگیری کنید. مراجعه مرتب به دندان پزشک برای اطمینان از سلامتی دندان‌هایتان را نیز در برنامه زندگی خود قرار دهید.

نقش ژنتیک در داشتن دندان و لبخندی زیبا نیز انکار‌ناپذیر است. اما هیچ مشکلی بدون راه حل نیست. پس در صورتی که دچار مشکلات دندان هستید و دوست دارید صورتی جذاب‌تر و دلنشین‌تر داشته باشید، به راحتی از کنار مسائل و مشکلات مربوط به دهان و دندان خود نگذرید. با مراجعه به یک دندانپزشک متخصص در صدد حل مسائل و بهبود ظاهر دندان‌های خود برآیید.

ویدیو جالب در مورد ایمپلنت دندان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس