آخرین تصمیمات در خصوص نرخ نان


آخرین تصمیمات در خصوص نرخ نان

رئیس سازمان صنعت، ​ معدن و تجارت از آخرین تصمیمات در خصوص نرخ نان خبر داد.

آخرین تصمیمات در خصوص نرخ نانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما؛ آقای یدالله صادقی در نشست خبری امروز گفت: قیمت انواع نان با آرد گندم یارانه‌ای که با قیمت ۶۶۵ تومان در هر کیلو عرضه می‌شود عبارت اند از: بربری با ۵۱۰ گرم وزن، هزار تومان، سنگک با ۵۶۰ گرم وزن، هزار و ۲۰۰ تومان، تافتون با ۲۳۰ گرم وزن، ۵۵۰ تومان و لواش با ۱۴۰ گرم وزن ۳۰۰ تومان است.
وی افزود: قیمت انواع نان با آرد آزاد و کیلویی ۹۰۰ تومان عبارت اند از: بربری با ۵۸۰ گرم وزن هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک با ۶۵۰ گرم وزن هزار و ۸۰۰ تومان، تافتون با ۲۸۰ گرم وزن ۸۵۰ تومان و لواش با ۱۷۰ گرم وزن ۴۵۰ تومان است.
رئیس سازمان صنعت، ​ معدن و تجارت با بیان اینکه این قیمت‌ها فقط برای شهر تهران است گفت:​ اضافه کردن کنجد و سبزیجات، ۵۰۰ تومان قیمت نان را افزایش می‌دهد.
آقای صادقی همچنین به قیمت نان در شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و افزود:​ بربری با وزن ۵۵۰ گرم هزار تومان، سنگک با وزن ۵۶۰ گرم هزار و ۱۰۰ تومان، تافتون با وزن ۲۳۰ گرم ۵۰۰ تومان و لواش با وزن ۱۵۰ گرم ۳۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که این نان‌ها با آرد یارانه‌ای و با قیمت ۶۶۵ تومان در هر کیلو است.
وی با اشاره به قیمت انواع نان با آرد آزاد گفت: بربری با وزن ۵۸۰ گرم هزار و ۳۰۰ تومان، سنگک با وزن ۶۵۰ گرم هزار و ۶۰۰ تومان، تافتون با وزن ۲۸۰ گرم ۸۰۰ تومان و لواش با وزن ۱۷۰ گرم ۴۰۰ تومان است.
رئیس سازمان صنعت، ​ معدن و تجارت افزود: کنجد و سبزیجات حداکثر ۵۰۰ تومان به قیمت نان اضافه می‌کند.
آقای صادقی اضافه کرد:​ نان رژیمی یا نانی که وزنش بیشتر و یا دو رو کنجد باشد با توافق مشتری و نانوا خواهد بود.
وی با اشاره به بازرسی از واحد‌های تولیدی آرد و نان اشاره کرد و گفت:​ در شش ماهه نخست سال گذشته، ۸ هزار و ۲۶۰ مورد بازرسی و در شش ماهه نخست امسال، ۸ هزار و ۳۸۶ مورد بازرسی صورت گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، ​ معدن و تجارت افزود: در شش ماهه نخست امسال سه هزارو ۲۱۱ مورد برگ تخلف صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل دو هزار و ۲۶۷ برگ تخلف بوده است.
آقای صادقی گفت:​ با ابلاغ نرخ جدید نان، این روند را با اجرای طرح نظارت ویژه، از ابتدای هفته جاری شدت داده ایم و همه نانوایی‌های استان که ۸ هزار و ۵۰۰ واحد است در خصوص قیمت‌های جدید، وزن و رعایت کیفیت، مورد بازرسی قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی تخلفات شش ماهه نخست سال گذشته، ۴۰۰ میلیارد تومان بود گفت:​ این رقم امسال ۶۴۰ میلیارد تومان است که رشد ۵۰ درصدی را دارد.
۹هزار و ۴۶۳ مورد شکایت از خودروسازان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت از دریافت ۹۴۶۳ مورد شکایت از خودروسازان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
آقای یدالله صادقی در نشست خبری گفت: بیشترین فراوانی شکایت مربوط به خودرو سازان بزرگ با ۶۶ درصد است.
وی با بیان اینکه تاخیر در تحویل با ۴۹۴۷ مورد شکایت بیشترین فراوانی را با ۵۲ درصد شکایات دارد افزود: افزایش قیمت خودرو‌ها نیز با ۱۶۳۹ مورد شکایت و با ۱۷ درصد در رتبه بعدی است.
آقای صادقی با بیان اینکه ضعف در کیفیت، نقص فنی و رنگ نامرغوب نیز ۱۳۲۰ مورد با ۱۴ درصد شکایات را دارد افزود: ارائه نکردن خدمات پس از فروش (گارانتی) و گارانتی نامناسب ۸۸۰ مورد و ۹ درصد شکایات را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: پرداخت نکردن سود مشارکت با ۲۹۱ مورد و عملکرد بد نمایندگی با ۱۶۵ مورد شکایت، در رتبه‌های بعدی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی