بیشترین شکایات خودرویی به تاخیر در تحویل مربوط می‌شود


بیشترین شکایات خودرویی به تاخیر در تحویل مربوط می‌شود

عصر خودرو- صادقی گفت: بیش از 50 درصد از شکایات خودروسازی‌ها به دلیل تاخیر در تحویل خودرو مربوط می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری که با موضوع عملکرد 6 ماه این سازمان برگزار شد اظهار کرد: ما وظایف مختلفی در این سازمان بر عهده داریم، در زمینه استقرار صنایع جدید محدودیت شعاع 120 کیلومتری را داریم بنا‌براین امکان استقرار شرکت‌ها بسیار محدود است و به صنایعی می‌توانیم اجازه کار بدهیم که در استاندارد‌های تعیین شده بگنجد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وبسایت سازمان تقاضای سرمایه گذاری را ارسال کنند که تا کم‌تر از یک هفته بررسی و ارسال می‌شود.

او با تاکید بر استعلام محیط زیست گفت: این موضوع در شهرک‌های صنعتی کمی‌اسان‌تر است، اما در سایر بخش‌ها نیاز به بررسی دارد. ما در 6 ماهه اول سال 98، 427 مورد جواز تاسیس ارائه کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشدته 18 درصد رشد داشته است؛ توجه داشته باشید که بخشی از این جواز‌ها به سرعت تاسیس می‌شود.

صادقی با تاکید بر صدور جواز به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با هماهنگی‌هایی که با معاونت علمی انجام شده است 17 مورد جواز صادر شده است؛ مجموعا 1933 مورد ثبت شده که حدود 900 مورد از این جواز‌ها پیشرفت فیزیکی دارند؛ توجه ما روی طرح‌هایی با پیشرفت بیش از 60 درصد است که مجموع تعدادآن‌ها به بیش از 240 مورد می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به نیاز سازمان به به بودجه برای پیشرفت فیزیکی تشریح کرد: منابع داخلی بانک‌ها است و منابعی برای نیازمندی‌های بخش صنعت در نظر گرفته شده است؛ اخیرا طرح رونق تولید به بانک‌های عامل ابلاغ شده است که در این راستا وام با سود 18 درصد به متقاضیان ارائه می‌شود؛ این بودجه‌ها برای تکمیل واحد‌ها، بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش برای احیای شرکت‌ها هزینه می‌شود.

او تصریح کرد: ستاد تسهیل و رونق تولید تشکیل شد که به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت استان تهران اداره می‌شود؛ هدف این سازمان رفع مشکلات شرکت‌ها و رفع موانع تولید و سرمایه گزاری است؛ در 6 ماهه اول 95 جلسه، 1917 مورد مصوبه برای رفع مشکلات تولید کنندگان با سازمان تامین اجتماعی، بانک‌ها و سایر دستگاه‌های خدمت رسان داشتیم که مشکلات واحد‌ها را برطرف می‌کرد. بیش از 50 درصد واحد‌ها صنعتی به مشکلات مالی اختصاص پیدا میکند بنابراین موضوعات مالی نیاز به پی‌گیری داشت.
صادقی با تاکید بر اهمیت تغییر و به روزرسانی در واحد‌های تولیدی بیان کرد: امسال 224 مورد تغییر و صدور مجوز را به همراه داشتیم و 4800 میلیارد تومان سرمایه گزاری صنعتی صورت گرفته است؛ این نشان دهنده نیاز واحد‌های صنعتی به بودجه و سرمایه مالی است تا بتوانیم در راستای رونق تولید قدم برداریم. این پرونده‌ها به پایداری اشتغال 58 هزار نفر کمک خواهد کرد که نشان‌دهنده اهمیت این کار است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت تهران درباره معادن گفت: اغلب معادن استان تهران در زمینه‌های مصالح ساختمانی فعال هستند و با توجه به مسائل زیست محیطی محدودیت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها داریم؛ امسال 24 مورد پروانه برای معادن صادر کردیم که برای 406 نفر اشتغال ایجاد کرد.

او درباره کنک به بازرگانان گفت: 71 هزار مورد از متقاضیان واحد‌های مورد بررسی قرار گرفت و حدود 3 هزار پرونده باقی مانده است؛ این پرونده‌ها حداکثر بعد از 10 روز بررسی می‌شود، اما به دنبال ان هستیم که این عدد به 3 روز برسد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس