انحصاری سابق ایکس‌باکس وان بر روی نینتندو سوئیچ بهتر اجرا می‌شود


انحصاری سابق ایکس‌باکس وان بر روی نینتندو سوئیچ بهتر اجرا می‌شود

بازی Ori and the Blind Forest که پیش‌تر در انحصار ایکس‌باکس وان بود، اخیراً راهی نینتندو سوئیچ شد و جالب این است که بر روی پلتفرم جدید خود بهتر به اجرا در می‌آید. در ادامه مطلب همراه گیم‌شات باشید ایکس‌باکس وان شاید قدرتمندتر از نینتندو سوئیچ به نظر برسد ولی در واقع یکی از عناوین انحصاری سابق ایکس‌باکس وان بر روی سوئیچ بهتر اجرا می‌شود. بازی Ori...

بازی Ori and the Blind Forest که پیش‌تر در انحصار ایکس‌باکس وان بود، اخیراً راهی نینتندو سوئیچ شد و جالب این است که بر روی پلتفرم جدید خود بهتر به اجرا در می‌آید. در ادامه مطلب همراه گیم‌شات باشید

ایکس‌باکس وان شاید قدرتمندتر از نینتندو سوئیچ به نظر برسد ولی در واقع یکی از عناوین انحصاری سابق ایکس‌باکس وان بر روی سوئیچ بهتر اجرا می‌شود. بازی Ori and the Blind Forest که در سال 2015 به‌طور انحصاری روی ایکس‌باکس وان منتشر شد، اخیراً به نینتندو سوئیچ راه پیدا کرد و ظاهراً برای تجربه‌ی آن روی کنسول‌ها بهترین گزینه سوئیچ است.

Ori and the Blind Forest تجربه‌ی بهتری روی نینتندو سوئیچ است و این موضوع را حتی کارگردان این بازی یعنی «توماس ماهلر» (Thomas Mahler) به‌تازگی تأیید کرده و به این نکته نیز اشاره نموده است که این عنوان روی ایکس‌باکس وان و پی‌سی نرخ فریم 30 بر ثانیه را هدف گرفته ولی روی نینتندو سوئیچ با نرخ فریم 60 بر ثانیه به اجرا درمی‌آید. وی علت رسیدن به چنین عملکردی را بهینه‌سازی صورت گرفته روی بازی می‌داند و در فروم ResetEra در این باره چنین توضیح داده است:

این را در ذهن داشته باشید که ما 10 سال است بر روی موتور خود کار می‌کنیم و چندین نسخه را عرضه کردیم و حال یک دنباله را در راه داریم. بخش عمده‌ای از بهینه‌سازی صورت گرفته روی Will of the Wisps بر روی نسخه‌ی نینتندو سوئیچ Blind Forest پیاده‌سازی شده است.

نکته‌ی دیگری که شاید بازیکنان سریعاً متوجه آن نشوند این است که Ori روی ایکس‌باکس وان و پی‌سی با نرخ فریم 30 بر ثانیه اجرا می‌شد ولی برای سوئیچ ما به‌خاطر بهینه‌سازی توانسته‌ایم که نرخ فریم را به 60 بر ثانیه برسانیم، پس از لحاظ فنی این عنوان روی سوئیچ روان‌تر از سایر پلتفرم‌ها به اجرا در می‌آید.

از صحبت‌های ماهلر همچنین می‌توان این نتیجه را گرفت که Ori and the Will of the Wisps نیز از نرخ فریم 60 بر ثانیه بهره خواهد برد.

Ori and the Blind Forest هم‌اکنون در دسترس پی‌سی، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوئیچ قرار دارد و Ori and the Will of the Wisps در 11 فوریه‌ی 2020 مصادف با 22 بهمن 1398 راهی ایکس‌باکس وان و پی‌سی خواهد شد.

انحصاری سابق ایکس‌باکس وان بر روی نینتندو سوئیچ بهتر اجرا می‌شودانحصاری سابق ایکس‌باکس وان بر روی نینتندو سوئیچ بهتر اجرا می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس