لزوم توجه ویژه به پروژه‌های ملی و محوری بر زمین‌مانده در گلستان


لزوم توجه ویژه به پروژه‌های ملی و محوری بر زمین‌مانده در گلستان

نماینده سابق مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلستان می‌تواند پایلوت بسیاری از پیشرفت‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف باشد، خاطرنشان کرد: باید به پروژه‌های ملی و محوری بر زمین‌مانده در استان توجه ویژه شود.

رحمت اله نوروزی با حضور در دفتر ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: بروز انقلاب اسلامی با حرکت حضرت امام (ره) با همراهی مردم، خط بطلانی به دو تفکر غرب و شرق کشید. بعد از آن در صدد آن شدند که انقلاب را در بطن خاموش کنند و جلوی گسترش ایدئولوژی انقلاب اسلامی را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا به ترور شخصیت‌ها، تحمیل جنگ و اعمال تحریم نظامی و اقتصادی دست زدند، افزود: دشمن که در جنگ تحمیلی هشت‌ساله به کشور ما به نتیجه نرسیده بود، بعد از آن به بهانه‌های مختلف ازجمله برنامه هسته‌ای ایران دست به اعمال تحریم‌های اقتصادی زدند.

نماینده دوره نهم مردم علی‌آبادکتول در مجلس با تأکید بر اینکه هرگاه به نیروهای داخلی و بومی خودمان اعتماد کردیم، موفق بودیم، تصریح کرد: دشمن که دید از راه نظامی نمی‌تواند ایران را شکست دهند و هجوم فرهنگی که از سال ۶۸ آغازشده هم بی‌نتیجه بوده، روی به فشار حداکثری اقتصادی آورد.

نوروزی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر موضوع خارج شدن کشور از اتکا به نفت تأکید داشتند اما در طول سالهای قبل به‌درستی به این موضوع توجه نشد. دشمن نیز این موضوع را شناسایی کرد و از این راه به دنبال فشار به ما است.

وی با تأکید بر اجرای کامل اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: مدیریت امروز کشور باید، مدیریت جهادی، انقلابی و پرتلاش باشد. همه جریان‌های دلسوز انقلاب و کسانی که دل در گرو انقلاب دارند باید دست‌به‌دست هم دهند و با کنار گذاشتن اختلافات، برای برون‌رفت کامل از بحران اقتصادی تلاش کنند.

نماینده سابق مردم علی‌آبادکتول در مجلس با اشاره به اینکه دشمن کم‌کم به این باور رسیده که تحریم‌های اقتصادی اثر نداشته است، گفت: سال ۹۹، سال رونق اقتصادی خواهد بود.

وی به قدرت نظامی کشور اشاره کرد و گفت:‌ در حملات به آرامکو عربستان می‌گفتند که این کار ایران است، درحالی‌که تا پیش از این می‌گفتند که از ایران کاری برنمی‌آید. امروز ایران نقش استراتژیکی فراتر از خلیج‌فارس و جهان اسلام دارد.

نماینده سابق مردم علی‌آبادکتول در مجلس با اشاره به پایین بودن رتبه صنعتی استان، خاطرنشان کرد:‌ مدیران اجرایی استان باید به دنبال رونق شهرک‌های صنعتی و تثبیت اشتغال پایدار در آن‌ها، رفع موانع تولید، تقویت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال مولد با همکاری بخش دانشگاهی باشند.

نوروزی، بر لزوم شناسایی راه‌های توسعه صنایع‌دستی در استان تأکید و خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ نوع صنایع‌دستی در استان داریم که توجه بیشتر به آن‌ها اشتغال‌زایی زیادی را در حوزه مشاغل خانگی به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: امروز شاهدیم که در حوزه گردشگری برخی از استان‌ها عملکرد خیلی خوبی دارند ولی ما باوجود دارا بودن پتانسیل‌های بالای تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی، نتوانستیم گلستان را به‌خوبی معرفی کنیم.

وی با تأکید بر پرهیز از افراطی‌گرایی‌های سیاسی، گفت: هرچقدر از مسئولین استان بیشتر حمایت شود، کار بیشتری انجام می‌دهند و توسعه استان شتاب بیشتری می‌گیرد. هر اندیشه‌ای که در چهار انقلاب اسلامی و نظام باشد، ارزشمند است.

نماینده سابق مردم علی‌آبادکتول در مجلس، اشتغال و مسائل اقتصادی را مهم‌ترین دغدغه مردم دانست و گفت: اگر مسئولین تمام هم‌وغم خود را معطوف به حرکت در راستای برنامه و نقشه راه کنند، می‌توانند این انتظارات را در استان برآورده کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: پروژه های ملی و محوری که از سال های گذشته در استان بر زمین مانده از جمله راه آهن گرگان-بجنورد، منطقه آزاد اینچه برون و طرح گردشگری آشوراده، باید به طور جدی پیگیری شود.

وی با تأکید بر تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان، بیان کرد: باید پنجره بازی در استان گشوده شود که سرمایه‌گذار در هر نقطه کشور بتواند به‌راحتی در این استان سرمایه‌گذاری کند. نباید با ایجاد موانع، جلوی حضور سرمایه‌گذار را گرفت.

نماینده سابق مردم علی‌آبادکتول در مجلس، توجه به سیاست الگوی کشت، زهکشی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، صنایع تبدیلی، رونق بازرگانی، صنعت، گردشگری، صنایع‌دستی، واردات و صادرات در مناطق مرزی و تعامل با کشورهای آسیای میانه را از اولویت‌های استان دانست و خواستار توجه ویژه به آن‌ها شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه