37 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای بخش شنبه دشتی هزینه شد


37 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای بخش شنبه دشتی هزینه شد

بوشهر- ایرنا- 37 میلیارد ریال از محل اعتبارت ارزش افزوده برای توسعه و عمران روستاهای بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی هزینه شد.

بخشدار شنبه و طسوج روز سه شنبه به مناسبت روز روستا و عشایر در نشست با دهیاران این بخش گفت: از مهمترین برنامه های دولت توانمندسازی ساکنان روستاها برای تسریع در روند توسعه این مناطق است که در این بخش نیز این برنامه با جدیت پیگیری خواهد شد.

رضا مقاتلی افزود: در سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال و در چهار ماه نخست امسال نیز ۱۲ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های بخش شنبه و طسوج واریز شد که برای توسعه و عمران روستاها هزینه شده است.

وی به نقش و جایگاه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای توسعه روستاها اشاره کرد وافزود: دهیاران به عنوان مدیران روستایی و نمایندگان مردم نقش بسیار بزرگ و تعیین کننده‌ای در عمران، توسعه و بهبود وضعیت رفاهی ساکنان روستاها دارند.

بخشدار شنبه وطسوج تاکید کرد: در حوزه کشاورزی نگاه دولت به سمت کشت های با صرفه تر بویژه گلخانه‌ای سوق پیدا کرده است و دهیاران باید در اجرای این برنامه با دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان مشارکت وهمراهی خوبی داشته باشند.

مقاتلی به نقش عشایر در سازندگی و توسعه کشور اشاره کرد و افزود: عشایر مردمانی شرافتمند و ایثارگر هستند که در طول تاریخ این سرزمین همواره نقشی ارزنده وتعیین کننده ایفا کرده‌اند و امروز نیز در تولید و تامین گوشت و فراوده‌های دامی و صنایع دستی کشور نقش بسیار موثری دارند.

بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی با ۱۰ هزار نفر جمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

۷۲۰۶/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی