محمدی فر:2.2 میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند


محمدی فر:2.2 میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: تاکنون دو میلیون و 200 هزار زائر اربعین در سامانه سماح، ویژه اعزام به عتبات عالیات ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدی فر:2.2 میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند
احمد محمدی فر بابیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین و زیارت عتبات، الزامی است، بیان کرد: بهتر است زائران قبل از عزیمت به سمت مرز‌های غربی کشور در این سامانه ثبت‌نام کنند که به مشکل برنخورند.

وی بابیان اینکه دسترسی و ثبت‌نام در سماح بسیار سهل است، تأکید کرد: این امکان برای زائران وجود دارد که از منزل هم در سامانه سماح ویژه اربعین ثبت‌نام کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین، بابیان اینکه تا روز سه‌شنبه، دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران فراتر از این میزان باشد.

محمدی فر بابیان اینکه برخی با تصور اینکه بدون ثبت‌نام و گذرنامه و فقط با یک کارت ملی می‌توان به عراق رفت به مرز‌ها می‌آیند که البته این‌گونه نخواهد بود، گفت: برای سهولت زائران دفاتری در پایانه‌ها و شهر‌های مرزی واقع‌شده که کار ثبت‌نام افراد در سامانه سماح را انجام می‌دهد.

وی افزود: افراد می‌توانند در شهر‌های مرزی یا پایانه‌ها با حضور در این دفاتر نسبت به تکمیل ثبت‌نام خود در سماح اقدام کنند، اما اگر می‌خواهند از معطلی‌های ثبت‌نام و ورود به کشور عراق دوری کنند بهتر است قبل از حرکت این کار را کرده باشند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین بابیان اینکه هم‌اکنون تردد روان زائران را به سمت عراق شاهد هستیم و موکب‌ها از روز ۱۵ مهرماه فعالیتشان را آغاز کرده‌اند، گفت: مشکل خاصی برای تردد زائران وجود ندارد، اما تنها تأکید ما ثبت‌نام در سامانه سماح است چراکه زائران می‌توانند از امکاناتی، چون بیمه مسافرتی در این سامانه بهره‌مند شوند.

محمدی فر بیان کرد: در روز‌های گذشته متأسفانه شاهد تصادف شدید اتوبوس برای زائران اربعین بودیم که به دلیل ثبت‌نام این افراد در سامانه سماح مشکلی برای بیمه آن‌ها وجود نداشت، اما اگر در سماح ثبت‌نام نکرده بودند قطعاً با مشکلاتی روبرو می‌شدند.
منبع:رادیو اربعین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس