اطعام 6 هزار نفر در قالب طرح «بصریت عاشورایی» در زنجان


اطعام 6 هزار نفر در قالب طرح «بصریت عاشورایی» در زنجان

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده، گفت: اطعام عزادارن و نیازمندان در قالب طرح بصیرت عاشورایی انجام می‌شود که در این طرح 6 هزار نفر اطعام خواهند شد.

اطعام 6 هزار نفر در قالب طرح «بصریت عاشورایی» در زنجان

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: از آغاز ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی در این شهرستان در حال اجرا است که تاکنون در حدود 4 هزار نفر در قالب طرح بصیرت عاشورایی اطعام شده‌اند و تا آخر ماه صفر این آمار به 6 هزار نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در ادامه این طرح مراسم اربعین در بقاع متبرکه شاخص استان‌ها و تجمع لبیک یا رسول‌الله(ص) در سالروز رحلت رسول اکرم(ص) نیز در بقاع شاخص شهرستان و به صورت متمرکز در بقعه قیدار نبی(ع) اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر اجرای این مراسم‌ها، بحث اطعام عزاداران نیز در قالب طرح بصیرت عاشورایی انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه اطعام این عزاداران از محل موقوفه امیرنظام اردهین انجام شده است، بیان کرد: از آنجایی که نیت این موقوفه مربوط به عزاداری امام حسین (ع) بوده است، از همین رو نسبت به اطعام عزاداران اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه شمار زیادی از موقوفات شهرستان مربوط به عزاداری برای ائمه معصومین (ع) به ویژه امام حسین (ع) است، تصریح کرد: بر همین اساس اوقاف نیز طبق نیات واقفین نسبت به هزینه‌کرد موقوفات اقدام می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه در راستای استفاده بهینه از ظرفیت موقوفات نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش نیز اقدام شده است، اضافه کرد: در همین راستا در همین موقوفه امیرنظام یک سرمایه‌گذار در حال کار است.

وی بیان کرد: این اقدام با هدف احیای موقوفه و همچنین سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه انجام شده است که طبق برآورد تاکنون یک میلیارد تومان در این محل هزینه گذاشته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید