جنگل بلگراد کجاست؟


جنگل بلگراد کجاست؟ اگر از روی نام جنگل بلگراد در حال قضاوت در مورد محل آن هستید، باید به شما بگوییم نام این جنگل ارتباطی با شهر بلگراد ندارد اما با مردم بلگراد چرا! در ادامه درباره تاریخ جنگل بلگراد و علت نامگذاری آن بیشتر خواهیم گفت. در جنگل بلگراد استانبول تفریحات و امکانات بسیار مناسبی برای گردشگران فراهم شده است. دوست دارید در جنگل زیبای...

جنگل بلگراد کجاست؟ اگر از روی نام جنگل بلگراد در حال قضاوت در مورد محل آن هستید، باید به شما بگوییم نام این جنگل ارتباطی با شهر بلگراد ندارد اما با مردم بلگراد چرا! در ادامه درباره تاریخ جنگل بلگراد و علت نامگذاری آن بیشتر خواهیم گفت.

در جنگل بلگراد استانبول تفریحات و امکانات بسیار مناسبی برای گردشگران فراهم شده است. دوست دارید در جنگل‌ زیبای بلگراد نفس عمیق بکشید و اکسیژن خالص و هوای بسیار تمیز وارد ریه‌های‌تان کنید؟ یا شاید بخواهید همراه فرزندان‌تان لحظات تکرار نشدنی را در طبیعت تجربه کنید. حتی می‌توانید دوچرخه سواری کنید و از مسیر تماشایی جنگلی لذت ببرید. اگر دنبال تجربه‌ای متفاوت از جنگل‌نوردی و طبیعتگردی آن هم در استانبول هستید، این مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه جنگل بلگراد و علت نامگذاری جنگل بلگراد در استانبول:

وقتی سلطان سلیمان به بلگراد قدم گذاشت!

نه فقط طبیعت بلکه تاریخ در میان درختان بلگراد جا خوش کرده ‌است. وقتی سلطان سلیمان در سال 1521 میلادی از سفر به صربستان تعداد زیادی از اهالی آنجا را اسیر می‌کند و به کشورش بازمی‌گردد؛ چه اتفاقی برای آن اسرا افتاد؟ کجا ساکن شدند؟

صرب‌ها وقتی به ترکیه و استانبول رسیدند در محله‌های اطراف شهر استانبول ساکن شدند. محله‌هایی که خالی از سکنه بودند به دست این اسرا جانی دوباره می‌گیرند. به این محله‌ها نام بلگراد را می‌دهند. رفته رفته جنگل‌های اطراف هم به همین نام معروف می‌شوند. سالها بعد در سال 1894 به خاطر آلودگی سرچشمه آب‌هایی که از این جنگل‌ها روانه استانبول می‌شد، این افراد را از این محله‌ها بیرون کردند.

جنگل بلگراد کجاست؟

در جنگل‌های بلگراد چه خواهیم دید؟

اگر به پرنده‌نگری یا تماشای حیوانات هم علاقه دارید، این را بدانید که جنگل‌های بلگراد میزبان 71 نوع پرنده است و 18 گونه از پستانداران هم در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند.

محل پیاده‌روی و دو برای کسانی که علاقه‌مند به ورزش در میان جنگل هستند طراحی شده است. از طرفی اگر علاقه‌مند به دوچرخه باشید می‌توانید اینجا رکاب زدن در میان درختان زیبای جنگل بلگراد را تجربه کنید.

چه زمانی به تماشای جنگل بلگراد برویم؟

از آنجایی که این جنگل در اطراف استانبول است و لزومی ندارد مسافت زیادی از مرکز شهر استانبول فاصله بگیرید؛ هر زمانی که به جنگل بروید کسانی را خواهید دید که مشغول قدم زدن، دویدن یا دوچرخه سواری هستند. اما توصیه می‌کنیم در فصول بهار و پاییز تماشای جنگل‌های بلگراد را از دست ندهید. بلگراد در تمام این ماه‌ها زیباست. در بهار چشم‌انداز سبز خوشرنگی در مقابل دیدگان‌تان خواهد بود و در فصل پاییز تمام طیف‌های زرد و نارنجی را خواهید دید.

جنگل بلگراد کجاست؟

قوانین جنگل بلگراد چیست؟

جنگل بلگراد سالهاست که از طریق دوست داران محیط زیست مورد حمایت قرار گرفته و دولت قوانینی هم برای حفظ گونه‌های مختلف پرندگان و سایر حیوانات در این جنگل تنظیم کرده است. مهمترین قانون این است که در یک محدوده حدودا 3هزار متر مربعی شکار کردن ممنوع است.

برای پارک کردن ماشین پارکینگ‌هایی در نظر گرفته شده بنابراین شما پیش از ورود به محوطه جنگلی بلگراد می‌توانید اتومبیل خود را بیرون پارک کنید. آخر هفته ها که شامل روزهای شنبه و یکشنبه است هزینه پارکینگ برای ماشین‌های سواری 11 لیر است اما روزهای دیگر هفته با پرداخت 5 لیر می‌توانید از خدمات پارکینگ استفاده کنید.

اگر دوست دارید با ماشین وارد محوطه جنگلی بلگراد شوید مبلغ 20 لیر از شما دریافت می‌شود. بدون ماشین نیازی به پرداخت ورودی ندارید.

جنگل بلگراد کجاست؟

چطور به جنگل بلگراد برویم؟

اگر در میدان تکسیم و بخش اروپایی استانبول باشید می‌توانید از مترو و اتوبوس برای رسیدن به جنگل استفاده کنید. در میدان تکسیم به طرف ایستگاه حاجی عثمان سوار مترو (خط M2) شوید. در ایستگاه حاجی عثمان از قطار پیاده شده حدود یک دقیقه پیاده روی خواهید داشت تا در بیرون ایستگاه مترو سوار اتوبوس شوید. اتوبوس (42HM) به طرف باهچه‌کوی یا باغچه‌کوی حرکت می‌کند. دقت کنید تا مسیر دیگری را سوار نشوید. حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسید. بعد از پیاده شدن از اتوبوس با ده دقیقه پیاده‌روی به سادگی می‌توانید به درب ورودی اصلی جنگل بلگراد برسید. برای اطلاعات بیشتر درباره حمل و نقل عمومی در استانبول و آکاهی از خطوط مترو استانبول حتما مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی در استانبول را بخوانید.



1398/07/16 | کد مطلب: 4328
جنگل بلگراد کجاست؟
جنگل بلگراد کجاست؟ هانیه کاظمی
جنگل بلگراد کجاست؟

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم



به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل