آیا خزانه بانک‌ها برای وام‌دهی به تولید سه‌قفله شده است؟


آیا خزانه بانک‌ها برای وام‌دهی به تولید سه‌قفله شده است؟

آمارها نشان می‌دهد از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال از 615 موردی که برای دریافت وام بانکی در راستای تولید و اشتغال به بانک معرفی شدند به تعداد کمی از آن وام تعلق گرفت. نوشته آیا خزانه بانک‌ها برای وام‌دهی به تولید سه‌قفله شده است؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

آیا اینکه بانک‌ها دیگر به صنعت وام نمی‌دهند واقعیت دارد؟ آیا بانک‎‌ها سه قفله شده‌اند؟

علیرغم درخواست‌های زیادی که از سوی بنگاه‌ها و افراد فعال در بخش صنعتی کشور برای دریافت وام بانکی شده بود آمارها نشان می‌دهد از ۶۱۵ موردی که برای دریافت وام بانکی در راستای تولید و اشتغال به بانک معرفی شدند تنها به پنج مورد وام پرداخت شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، گزارش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که طی دوره اسفند سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال ۳۴۲۳ مورد برای دریافت وام بانکی ثبت نام کرده‌اند.

طی دوره مذکور از میان ۳۴۲۳ مورد ثبت نامی، حدود ۱۸ درصد آنها برای دریافت تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها معرفی شدند که به تعداد کمی از آن وام تعلق گرفته شد.

از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال ۶۱۵ مورد برای دریافت وام در راستای تولید و اشتغال به بانک معرفی شده‌اند که تنها به پنج مورد پاسخ داده شد.

طی دوره مذکور بیشترین میزان وام‌های درخواست شده از بانک‌ها مربوط به استان قزوین و معادل ۵۲۰ میلیارد تومان بوده که در میان وام‌های درخواست شده، بانک تنها با پرداخت یک مورد درخواستی به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان موافقت کرده است.

آیا خزانه بانک‌ها برای وام‌دهی به تولید سه‌قفله شده است؟

آیا خزانه بانک‌ها برای وام‌دهی به تولید سه‌قفله شده است؟

پنج مورد وام پرداختی مربوط استان‌های تهران، قزوین، فارس و اراک بوده که در مجموع به میزان ۵۱٫۵ میلیارد تومان بوده است.

تنها بانکی که حاضر به پرداخت تسهیلات تکلیفی معرفی شده از سوی نهادهای دولتی در راستای تولید و اشتغال شده، بانک آینده بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه