مواکب‌الاتحاد به روح عاشورا و اربعین یعنی وحدت توجه دارند


مواکب‌الاتحاد به روح عاشورا و اربعین یعنی وحدت توجه دارند

اوحدی با بیان‌اینکه دیدن حضور پرشور زائران در اربعین از آرزوهای امام خمینی(ره) بود، گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد با راه‌اندازی مواکب‌الاتحاد به روح واقعه عاشورا و اربعین یعنی وحدت پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیین تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی(ره) و بدرقه خادمین مواکب الاتحاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور «سعید اوحدی»، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حجت الاسلام دکتر «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور صبح امروز (جمعه، ۱۲ مهرماه) در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
بنابر این گزارش، «سعید اوحدی» در این مراسم اظهار کرد: امسال دومین سال است که به همت حجت الاسلام ارزانی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آیین بدرقه خدام الحسین(ع) در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می شود.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه عنوان مراسم امروز دل من را سوزاند، گفت: یکی از آرزوهای امام این بود که این روزها و شور زائران اربعین را ببینند، آرمان امام آرمان شهدا بود که در هر عملیات دلمان شاد بود اگر صدها شهید پرپر می شود یک متر به حرم امام حسین(ع) نزدیک شده ایم دلم سوخت برای اینکه شهدای مدافع حرم نیز ارزو داشتند در اربعین حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه وصیت نامه شهدا پر از آرزوهای زیارت و خادمی برای سیدالشهداء(ع) است، تصریح کرد: مشکل زائران افغانستانی باید برطرف شود. امسال اعلام شده باید هزینه ویزا را بدهند این در حالی است که آنان مشکلاتی فراوانی دارند و بیشتر کار می کنند تا بتوانند به زیارت اربعین بروند.
اوحدی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال بعد از عاشورا امام خمینی پایه انقلابی را در عاشورای ۴۲ گذاشت که امروز زیارت اربعین را رقم زده است، ابراز کرد: به ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد تبریک می گویم که به زیبایی در این اقیانوس اربعین به ارزش باطنی آن پرداخته است و نام این موکب ها را الاتحاد نامیده است چراکه امام حسین(ع) نماد و مظهر اتحاد بودند.
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تاکید کرد: حضور جون غلام سیاه، حرّ فرمانده سپاه دشمن و خانواده وهب نصرانی در سپاه امام حسین(ع) نمادهای وحدت سپاه حضرت(ع) است. امام رضا(ع) می فرماید: همه ائمه(ع) چراغ های هدایت و کشتی نجات هستند اما چراغ امام حسین(ع) نورانی تر است و هر انسانی به آن متوسل شود گمراه نمی شود و کشتی ایشان سریع تر حرکت می کند.
وی یادآور شد: خاسته های مردم عراق ممکن است بحق باشد اما دست شوم سعودی در این تظاهرات برای ایجاد اغتشاش در نزدیکی اربعین مشهود است اما خواهید دید همین مردم در اربعین سر در برابر پای زائران حسینی اربعین خم خواهند کرد.
پایان پیام/376

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر