هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)


مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی –  آبارت یکی از نام های تحسین شده در صنعت خودروی جهان است که البته با توجه به نوع فعالیتش ممکن است کمتر نام آنرا شنیده باشید! این کمپانی به عنوان تولیدکننده خودروهای پیست و اسپرت های خیابانی در سال 1949 توسط کارلو آبارت تاسیس شد. لوگوی این برند نیز به شکل سپر طراحی شده که یک عقرب در زمینه زرد و قرمز آن قرار...

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – آبارت یکی از نام های تحسین شده در صنعت خودروی جهان است که البته با توجه به نوع فعالیتش ممکن است کمتر نام آنرا شنیده باشید! این کمپانی به عنوان تولیدکننده خودروهای پیست و اسپرت های خیابانی در سال 1949 توسط کارلو آبارت تاسیس شد. لوگوی این برند نیز به شکل سپر طراحی شده که یک عقرب در زمینه زرد و قرمز آن قرار گرفته است و نواری به رنگ پرچم کشور ایتالیا نیز بالای آن جای دارد.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

این کمپانی هم اکنون متعلق به گروه خودروسازی فیات است و در واقع بخش پرفورمنس آنرا تشکیل داده است که انواع تیونینگ های خیابانی را ارائه می دهد.

سال 2019 برای آبارت اهمیت ویژه ای دارد زیرا مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس این برند است. از این رو، ارائه چند محصول تحت عنوان نسخه 70 سالگی در دستور کار آبارت قرار گرفت که یکی از جذاب ترین آنها پروژه ای مربوط به فیات 500 است که با عنوان “آبارت 695 نسخه 70 سالگی” معرفی شده است. گفتنی است از این خودرو تنها 1949 دستگاه که هماهنگ با سال تاسیس آبارت است، تولید خواهد شد.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

در ادامه مطلب امروز نگاه دقیق تری به نمونه شماره 1 از 1949 آبارت 695 خواهیم داشت:

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

نمای ظاهری

فیات 500 یکی از باسابقه ترین تولیدات صنعت خودروی جهان است که نسل اول آن در سال 1957 میلادی معرفی شد. از همان زمان تا به امروز طراحی متفاوت این خودرو عاملی برای ویژه بودنش در مقایسه با سایر تولیدات خودرویی بوده است.

در ابارت 695 تغییراتی روی فیات 500 مدل سال اجرا شده تا آنرا تبدیل به یک هاچ بک آتشین کند. همانطور که اشاره شد این خودرو باتوجه به طراحی متفاوت خود همواره شاخص بوده و در ارائه نسخه آبارت 695 نیز سعی شده تا اصالت محصول کمتر دستخوش تغییرات شود. رنگ انتخابی برای پروژه کد جذابی از سبز است که برای یک سالگرد کاملا ایتالیایی مناسب به نظر می رسد.

در نمای جلو گریل(جلوپنجره) و بامپر(سپر) یکپارچه فیات 500 با یک خط ورودی هوا، همچنان جذاب است. البته اینجا چراغ های روی بامپر یک نوار ال ایی دی دارند که بر زیبایی آنها افزوده است. قسمت پایین بامپر با تغییراتی نسبت به نسخه استاندارد همراه است که ظاهری سرعتی و قدرتمند برای آبارت 695 ایجاد کرده بویژه با بافت لانه زنبوری ورودی های هوا و دو بخش جدید که مه شکن ها نیز در آن قرار دارد.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

با حرکت به سمت نمای جانبی دو ورودی کوچک هوای دیگر دارای بافت زنبوری مشکی چسبیده به برجستگی فندر(گلگیر) مشاهده می شود که برای افزایش جزئیات یک بامپر اسپرت کاملا مناسب به نظر می رسد.

در پایین ترین قسمت لبه کناری بامپر خطی طوسی رنگ دورتا دور خودرو حرکت کرده است که به عنوان یک رنگ متضاد به خوبی با رنگ اصلی پروژه هماهنگ شده است.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

آبارت برای بدنه این فیات از کیت آئرو استفاده کرده که شامل فندرهای برجسته، رکاب اسپرت و اسپویلر قابل تنظیم (در 12 حالت بصورت دستی از 0 تا 60 درجه) می شود. در قسمت زیر اسپویلر نام آبارت با حروف بزرگ مشاهده می شود.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

در آزمایش های تونل باد، همین اسپویلر به ظاهر ساده نقش مهمی در افزایش قابلیت های ائروداینامیک آبارت 695 نسخه 70 سالگی داشته است.

ویدئوی رسمی آبارت 695 نسخه 70 سالگی

جاودانه های چرخان؛ از اِنزو فِراری تا فناورانه کربنی ماستنگ! را اینجا بخوانید.

حضور رینگ های پره ای 17 اینچی مشکی با سیستم ترمز اسپرت برند حرفه ای برمبو که جزئیات قرمز رنگ آن از لابه لای چرخ ها به خوبی مشخص است از دیگر جاذبه های اسپرت این محصول است. برای سیستم ترمز آبارت 695 از کالیپرهای 4 پیستونه آلومینیومی برمبو با دیسک بزرگ 305 میلیمتری در چرخ جلو و دیسک 240 میلیمتری در چرخ عقب استفاده شده است.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

در نمای عقب منظره زیبایی را پیش روی داریم که شامل چراغ های جذاب 4 ضلعی و مجموعه بامپر/دیفیوزر اسپرت می شود. چراغ های این بخش جزئیات متفاوتی دارند زیرا یکی دارای نشانگر دنده عقب در مرکز خود است اما چراغ دیگر فاقد این ویژگی بوده و مرکز آن خالی(بدنه خودرو مشاهده می شود) است که این طراحی در نوع خود بسیار جذاب است.

#gallery-3 { margin: auto; } #gallery-3 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-3 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-3 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

دیفیوز آبارت نیز کاملا حرفه ای انتخاب شده که شامل خروجی های دوقلوی اگزوز برای هر طرف می شود. در آبارت 695 از سیستم اگزوز مونزا با دریچه فعال استفاده شده که صدای جذابی را هنگام حرکت بویژه زمانی که فشار روی موتور افزایش می یابد به نمایش می گذارد.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

کابین و امکانات هوشمند

فضای داخل کابین ابارت 695 تغییرات خاصی را در مقایسه با فیات 500 ندارد و شاهد همان محیط دوست داشتنی جمع و جور با طراحی خاص کنسول هستیم اما مهمترین تغییر استفاده از صندلی های اسپرت آبارت است که حس سواری بر یک اسپرت خیابانی را تداعی می کند.

#gallery-4 { margin: auto; } #gallery-4 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-4 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-4 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

از جمله امکانات خودرو نیز می توان به: نمایشگر 7 اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، رادیو اینترنتی، استارت دکمه ای، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو، کیسه هوای محافظ سر سرنشین در ردیف جلو و عقب، کیسه هوای زانوی راننده، روشنایی روز، دستیار پارک، سنسور نمایشگر باد لاستیک ها، دوربین دید عقب، سیستم پایداری الکترونیکی پیشرفته، هشدار تصادف از کنار، سنسور پارک عقب و … اشاره کرد.

پیشرانه

یکی از مهمترین تغییرات آبارت در این پروژه را باید اینجا مشاهده کرد! آبارت 695 نسخه 70 سالگی مجهز به یک موتور 1.4 لیتری توربوشارژ با 180 اسب بخار خروجی و گشتاور 250 نیوتن متر است. این خودرو طی 6.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. سامانه توربوشارژر استفاده شده در این محصول از نسل جدیدی است که ضریب تراکم آن به میزان چشمگیری کاهش یافته و در واقع دمای احتراق خودرو بهینه سازی شده است.

سیستم تعلیق ارتقا یافته نیز کیفیت رانندگی فوق العاده ای را با این کوچولوی خیابانی تضمین کرده است.

قیمت پیشنهادی برای این محصول در مدل پایه 34600 یورو است.

مازیار دانیالی

منبع: عصرایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت