تعداد استفاده کنندگان از سرویس مدارس قم 25 درصد افزایش یافت


تعداد استفاده کنندگان از سرویس مدارس قم 25 درصد افزایش یافت

قم- ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: تعداد دانش‌آموزان استفاده کننده از خدمات سرویس مدارس دراین شهر در هفته نخست سال تحصیلی جاری درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش پیدا کرد.

مرتضی عزتی عصر دوشنبه در یکصد و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ هزار دانش آموز در ۱۹۸ مدرسه شامل ۱۸۲ مدرسه دخترانه و ۱۷ مدرسه پسرانه از خدمات سرویس مدارس قم استفاده کردند.

۲۶۵ هزار دانش آموز در قم وجود دارد که در حدود ۶۶۰ واحد آموزشی این استان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر سه هزار خودرو در سرویس مدارس قم فعالیت می‌کنند، افزود: روزانه ۶ هزار سرویس مدرسه به ۲۵ هزار دانش آموز قمی ارائه می‌شود که این کار بزرگ با تلاش های پرسنل تاکسیرانی و شرکت های تحت پوشش صورت می‌گیرد.

۹ شرکت حمل و نقل در زمینه سرویس مدارس قم فعالیت دارند.

مدیرعامل تاکسیرانی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای نخستین بار رشته تاکسیران حرفه ای در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم ایجاد شده است، گفت: در ترم تحصیلی فعلی ۱۸ تن در این رشته ثبت نام کردند، و هم اکنون ۱۵ تن مشغول به تحصیل هستند.

۶ هزار تاکسی در سطح شهر قم وجود دارد، که این تعداد شامل ۲ هزار و ۳۰۰ تاکسی خطی، ۲ هزار و ۴۰۰ تاکسی گردشی و یک هزار دستگاه تاکسی بیسیم است و باقیمانده تاکسی‌ها بین قم و شهرهای اقماری تردد دارند.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط