من و عروسکام به بررسی تأثیرات منفی فضای مجازی می پردازد


من و عروسکام به بررسی تأثیرات منفی فضای مجازی می پردازد

یک نویسنده از انتشار جلد سوم مجموعه کتاب «من و عروسکام» با رویکرد بررسی تأثیرات فضای مجازی گفت. به گزارش شیرین طنز، نسیم عرب امیری... ادامه مطلب... نوشته من و عروسکام به بررسی تأثیرات منفی فضای مجازی می پردازد اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

یک نویسنده از انتشار جلد سوم مجموعه کتاب «من و عروسکام» با رویکرد بررسی تأثیرات فضای مجازی گفت.

به گزارش شیرین طنز، نسیم عرب امیری نویسنده و طنز پرداز کشورمان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار جلد سوم کتاب «من و عروسکام» گفت: این کتاب در ادامه دو جلد قبلی با عنوان «بازی‌تموم! بازی تموم!» و با تصویرگری آتنا شمس برای گروه سنی الف و ب آماده و با قیمت ۱۹ هزار تومان و در تیراژ ۱۲۰۰ نسخه توسط کتاب نیستان منتشر شده است.

وی افزود: متاسفانه کودکان امروز، دنیای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای را دوست دارند و ما نمی‌توانیم مانع حضور آن‌ها در این فضا‌ها شویم؛ ولی می‌توانیم کودک را با زبان خودش از تاثیرات مخرب این فضا آشنا کنیم. در غیر این صورت ممکن است با نتایج بدی مثل اعتیاد کودک به بازی‌های رایانه‌ای روبرو شویم.

عرب امیری با اشاره به هدف خود از نوشتن کتاب «من و عروسکام» اظهار داشت: از آنجا که این کتاب به معضل فراگیر شدن بازی‌های رایانه‌ای در میان کودکان و تاثیر مخرب آن بر سلامت کودکان می‌پردازد، من در جلد سوم این مجموعه سعی کردم بدون اینکه به دام نصیحت بیفتم و ارتباطم را با کودکان نسل جدید از دست بدهم، آن‌ها را با آثار مخرب فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای آشنا کنم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه برای رسیدن به این مقصود از ارتباط عاطفی کودک با عروسک‌هایش بهره بردم و در حقیقت حرف‌هایم را از زبان عروسک‌ها زدم تا کودک راحت‌تر آن‌ها را بپذیرد.

ویژگی‌های کتاب «من و عروسکام»

عرب امیری درباره ویژگی‌های کتاب «من و عروسکام» گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب تصویرگری‌های شاد و جذاب آن بود که توسط خانم آتنا شمس انجام شد.

وی افزود: مجموعه «من و عروسکام» که تاکنون سه جلد از آن منتشر شده، ضمن آشنا کردن مخاطب کودک با مهارت‌های رفتاری، او را با خصایل و ویژگی‌های نیک و پسنیده‌ای مثل بخشش، گذشت، کمک به دیگران و … نیز آشنا می‌کند.

عرب امیری با اشاره به کاراکتر‌های شکل گرفته در کتاب «من و عروسکام» اظهار داشت: کاراکتر‌های این مجموعه کاراکتر‌های ثابتی هستند که در هر جلد درگیر داستانی می‌شوند و در نهایت با رسیدن به مضمونی با اهمیت و ارزشمند گامی به سوی رشد عاطفی کودک برمی‌دارند.

این نویسنده و طنزپرداز درباره علاقه خود به نوشتن کتاب‌های کودک گفت: در سال‌های اخیر در کنار کتاب‌هایی که برای بزرگسالان منتشر کردم تصمیم گرفتم به حوزه کودک نیز ورود کنم؛ چون معتقدم تاثیرگذاری نویسنده در حوزه کودک بسیار بالاست و به همان اندازه کار برای این گروه سنی حساس‌تر است.

عرب امیری افزود: این مجموعه کتاب کودک دومین مجموعه کتابی است که از من در حوزه کودک منتشرشده و قبل از این مجموعه کتاب کودکانه «قصه‌های هل‌هلی» را نیز منتشر کرده بودم.

این نویسنده و طنزپرداز تصریح کرد: در حوزه فیلمنامه نیز برای کودکان کار‌هایی مثل نگارش فیلمنامه سینمایی «شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق و تهیه کنندگی ایرج محمدی و نگارش فیلمنامه سریال «حکایت‌های کمال» را با اقتباس آزاد از کتابی از محمد میرکیانی در کنار یک گروه نویسنده انجام دادیم که به زودی به روی آنتن تلویزیون می‌رود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس