4 تفاهم نامه محرومیت زدایی در خراسان جنوبی امضاء شد


4 تفاهم نامه محرومیت زدایی در خراسان جنوبی امضاء شد

زهرایی از امضای چهار تفاهم نامه محرومیت زدایی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این تفاهم نامه فعلا کیفی و طی یک برنامه پنج ساله انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد زهرایی»، در حاشیه همایش ملی روز روستا و عشایر به خبرنگاران خبرگزاری شبستان و ایرنا در خصوص تفاهم نامه قرارگاه سازندگی بسیج کشور با استانداری خراسان جنوبی به عنوان دستگاه معین محرومیت زدایی در شهرستان زیرکوه، اظهار داشت: تفاهم نامه ای که امروز در شهرستان زیرکوه برای محرومیت زدایی در شهرستان های مرزی منعقد شد، همت استاندار خراسان جنوبی و پیگیری های ایشان را می طلبد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص محرومیت زدایی، کار با مردم و واگذاری کارها به مردم، افزود: این مهم سبب می شود که دستگاه ها تکلیف شرعی پیدا کنند و اگرچه به صورت سازمانی مسئولیتی در خصوص شهرستان و یا دهستان خاصی نداریم ولی طرحی در مجموعه سپاه پاسداران در حال تصویب است تا علاوه بر تامین امنیت، جان برکفان این نیرو، ماموریت محرومیت زدایی هم داشته باشند.

زهرایی افزود: تمرکز خراسان جنوبی برای محرومیت زدایی در شهرستان زیرکوه متمرکز است و چند ارگان دیگر مانند فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی، قرارگاه ثامن و بسیج سازندگی در این زمینه با قوت ورود خواهند کرد.

وی گفت: این دستگاه ها با سه اولویت آب، زیرساخت اشتغال و امنیت غذایی، با مشارکت مردم و گروه های جهادی بومی و غیربومی، اقدام و از توانمندی های موجود نیز بهره خواهد گرفت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: همچنین در تلاشیم که تسهیلگری نهادی را انجام دهیم تا از ظرفیت ماشین آلات سپاه و نیروی انسانی بسیج و پروژه های تملک و دارایی و نهادها در حوزه جغرافیای استفاده کنیم.

وی افزود: این تفاهم نامه فعلا کیفی است و باید در چند ماه آینده با پیگیری های استانداری به برنامه عملی تبدیل شود و تا در بازه زمانی پنج ساله انجام شود.

زهرایی تصریح کرد: دستگاه های معین در چهار شهرستان مرزی استان خراسان جنوبی، مسئولیت اجرای طرح های اشتغالزایی و محرومیت زدایی را به عهده می گیرند تا سطح برخورداری شهرستان های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه از امکانات و اشتغال افزایش یابد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!