تداوم بارندگی در شهرهای ایران/ کاهش دما در شهرهای شمالی


تداوم بارندگی در شهرهای ایران/ کاهش دما در شهرهای شمالی

مدیر پیش بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی تا پایان هفته در شهرهای مختلف خبر داد و گفت: از امشب تا ظهر سه شنبه در استان های ساحلی خزر، کاهش نسبی دما و در استان های گیلان، غرب مازندران و شرق اردبیل بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

« احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: بعدازظهر امروز در برخی نقاط استان های هرمزگان و بوشهر، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس، بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات استان های واقع در زاگرس مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی وزش باد و از اوایل امشب تا ظهر سه شنبه در استان های ساحلی خزر، کاهش نسبی دما و در استان های گیلان، غرب مازندران و شرق اردبیل بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: روزهای سه شنبه تا جمعه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس و جنوب بوشهر رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. این وضعیت در روز سه شنبه در نواحی مرکزی خلیج فارس نیز رخ می دهد.

وی ادامه داد: در سواحل شمالی کشور مجددا از بعدازظهر چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش دما، بارش باران و وزش باد آغاز می شود.

وظیفه خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه 18 مهر علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و وزش باد رخ می دهد و دریای خزر هم از بعدازظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه مواج است.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از اواخر چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، پدیده گرد و خاک در این منطقه پیش بینی می شود.

وی درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران روز سه شنبه 16 مهر صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا در این روز در سردترین زمان 11 درجه و در گرم ترین زمان 26 درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403