حمله و عتاب محسن هاشمی به نماد نمایشی کارگزاران در پایتخت/ 5 ماه تا انتخابات مجلس؛ اصلاح طلبان از بی دستاوردی به انتقاد از برج میلاد رسیدند!


حمله و عتاب محسن هاشمی به نماد نمایشی کارگزاران در پایتخت/ 5 ماه تا انتخابات مجلس؛ اصلاح طلبان از بی دستاوردی به انتقاد از برج میلاد رسیدند!

جالب اینجاست رئیس شورای شهر تهران که از جمله اعضای حزب کارگزاران سازندگی به دبیر کلی کرباسچی است، به ساخت برج میلاد که کارگزاران ادعای کلید زدن پروژه آنرا دارند، شدیدا انتقاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان بیش از دو سال است که در شهر تهران در حال فعالیت هستند. وقتی تمامی 21 صندلی سبز شورای شهر تهران به اصلاح طلبان رسید، این شورا تماما برای انتخاب شهردار با دست های باز عمل کرد. هر چند که حالا در همین دو سال شهر تهران تحت مدیریت اصلاح طلبان 3 شهردار به خود دیده است، اما وضعیت عمرانی شهر تهران با مشکلات زیادی روبروست.

حال که اصلاح طلبان بایستی درباره مشکلات عمرانی و اجرایی شهر تهران پاسخگو باشند، «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران به عملکرد گذشته شهرداری تهران انتقاد می کند و دستاوردهای عمرانی آنرا زیر سئوال می برد.
در همین رابطه، رئیس شورای شهر تهرا ن با بیان اینکه برج میلاد نباید ساخته می شد، بیان می کند: « اگر پژوهش دقیقی رخ می داد شاهد ایجاد برج میلاد، پل صدر و موارد این چنینی نبودیم چرا که برج میلاد با صرف هزینه و وقت زیاد به هیچ عنوان نماد تهران نبوده است.»
حمله و عتاب محسن هاشمی به نماد نمایشی کارگزاران در پایتخت/ 5 ماه تا انتخابات مجلس؛ اصلاح طلبان از بی دستاوردی به انتقاد از برج میلاد رسیدند!چرا هاشمی به نماد تکنوکرات ها حمله کرد؟
محسن هاشمی درحالی برج میلاد را یک کار تزئینی و نمایشی می خواند که اعضای حزب کارگزاران که زمانی مدیریت شهر تهران را در دست داشتند، سعی می کنند پروژه برج میلاد را به نام خود بزنند و حتی آنرا نماد تکنوکرات‌ها می دانند.
«غلامحسین کرباسچی» شهردار دوران سازندگی در این خصوص بیان می کند: «در بازدیدهای مختلفی که از شهرهای بزرگ دنیا داشتیم، می‌دیدیم که ساختمان‌های مختلفی در این شهرها وجود دارد که هم به نوعی سمبل شهر است و‌ هم جاذبه توریستی است برای شهر. از جاهای مختلف پاریس، تورنتو، مسکو، یادم هست آن موقع آقای ابریشم کار سفری داشتند، پیشنهادهایی داشتند با شهردار منطقه ۳، می‌خواستند کاری در پارک طالقانی بکنند در جلساتی بحث پیش رفت. ما آقای مهندس زرکوب را از اصفهان می‌شناختیم. از بچه‌های قدیم جهاد بودند. از خانواده‌های شهدا و خانم ایشان خواهر سه شهید (شهیدان سلیمی) بود. در یکی از جلسات با حضور، ایشان در بحث‌هایی که مطرح شد، پیشنهادی را به صورت مکتوب به عنوان یادداشت برای من فرستاد. سال ۷۱ بود، فکر می‌کنم آن موقع در سازمان زیباسازی بود. یادداشت ایشان بنای کار بود که ما به ایشان بسم‌ا... را دادیم.»
با این حال جالب اینجاست رئیس شورای شهر تهران که از جمله اعضای حزب کارگزاران سازندگی به دبیر کلی کرباسچی است، به ساخت برج میلاد که کارگزاران ادعای کلید زدن پروژه آنرا دارند، شدیدا انتقاد می کند.
اصلاح طلبان قبل از اینکه مدیریت شهر تهران را در دوره پنجم شورای شهر در دست بگیرند حملات مختلفی را نسبت به عملکرد 12 ساله شهرداری پایتخت در دوران «محمد باقر قالیباف» ترتیب دادند. اصلاح طلبان تا جایی به سیاه نمایی علیه دوران شهرداری قالیباف پرداختند که مطرح کردند که یک شهر سوخته تحویل گرفته اند. اما حاصل دو سال و اندی از عملکرد اصلاح طلبان در شهر تهران چیست؟ مدیریت شهری تهران در دوران اصلاح طلبان چه دستاورد عمرانی را تا به امروز تکمیل و افتتاح کرده اند؟
حمله و عتاب محسن هاشمی به نماد نمایشی کارگزاران در پایتخت/ 5 ماه تا انتخابات مجلس؛ اصلاح طلبان از بی دستاوردی به انتقاد از برج میلاد رسیدند!اصلاح طلبان چرا به دستاوردهای قالیباف حمله می کنند؟
درحالی اصلاح طلبان همواره به سیاه نمایی عملکرد قالیباف می پردازند که اقداماتی از قبیل راه‌اندازی خطوط سریع‌السیر اتوبوس (BRT)، توسعه مترو، احداث پل‌ها، تونل‌ها و بزرگراه‌های درون‌شهری، گسترش بی‌سابقه فضاهای سبز و محوطه‌های تفریحی، ایجاد پیاده‌راه‌ها، ارتقای کمی و کیفی دکوراسیون شهری، ایجاد سرای محله‌ها، تبدیل زندان قصر و برخی پادگان‌های درون شهر به فضای سبز، راه‌اندازی سامانه‌های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ برای ارتباط مستقیم و سریع شهروندان با شهرداری، گسترش فضاهای فرهنگی و... بخشی از کارنامه موفق قالیباف است که قابل چشم پوشی نیست. جالب اینجاست که حتی برخی رسانه ها و سیاستمداران اصلاح طلب هم این رویه سیاه نمایی را مغضوب و غیراخلاقی دانسته و از دوران قالیباف به عنوان یک از دوران طلایی شهر تهران یاد می کنند.
با این حال بازهم مانند زمانی که اصلاح طلبان مطرح می کردند بعد از مدیریت پیشین شهرداری تهران شهر سوخته تحویل گرفته اند، با طور سیاسی به عملکرد دوره پشین نگاه و برخورد می کنند.
به نظر می رسد با وجود نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم اصلاح طلبان به جای پاسخگویی درباره عملکرد خود خصوصا در شهر تهران سعی می کنند با انحراف افکارعمومی به سمت و سویی دیگر از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کنند. در همین رابطه بازهم موج انتقادات به مدیریت دوره پیشین شهرداری تهران آغاز شده است. جالب اینجاست که اصلاح طلبان در این حوزه به پروژه های عمرانی بزرگ که چهره شهر تهران را تغییر داد به عنوان ضعف نگاه می کنند درحالی که ضعف عملکرد خصوصا در حوزه عمرانی در کارنامه کاری آنان در حال حاضر عیان است.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق