به گزارش فارس، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت حکومت اسلامی اظهار کرد: خداوند را شکر می‌کنیم که پس از 14 قرن از ظهور اسلام، حکومت مقتدر اسلامی شکل گرفت و این نمونه در دنیا ثابت شد که یک حکومت اسلامی در عصر کنونی می‌تواند جامعه را مدیریت کند.

وی ادامه داد: خداوند را شکر می‌کنیم که پس از ارتحال امام خمینی(ره)، جانشین شایسته ای برای ایشان نصیب ما کرد که مایه افتخار ایران زمین است، ما رهبری داریم که کشورهای دیگر به تبعیت از ایشان افتخار می‌کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: خداوند برای رهبر معظم انقلاب یارانی مقدر فرمود که در قواهای مختلف، اهداف ایشان را محقق کنند و مایه سعادت مردم باشند.

آیت‌الله مصباح یزدی برآیند کلی نظام اسلامی را مثبت و رو به رشد دانست و تصریح کرد: امیدواریم که نظام ما روز به روز پیشرفت کند و ما شکرگزار این نعمت باشیم.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ ترین وظایف ما مبارزه با فسادها است که این فسادها انواع مختلف دارد، ریشه فسادها به دو عامل اصلی برمی‌گردد، یک عامل نادانی است، ولی عامل دیگر این است که افرادی می‌دانند، ولی از منافع خود می‌ترسند و به همین دلیل دست به مفاسد می‌زنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: برای مبارزه با مفاسد باید افراد تعلیم یابند و مورد تربیت قرار بگیرند تا به وظایف خود عمل کنند، فعالیت‌های بسیار مثبتی براساس تدابیر مقام معظم رهبری در این راستا انجام شده است، در عالم رهبری نداریم که تدابیری این گونه جامع داشته باشد و هیچ رهبری قابل مقایسه با ایشان نیست.

آیت‌الله مصباح یزدی تقویت روحیه خدا خواهی در بین پرسنل نیروی انتظامی را ضروری دانست و تصریح کرد: روحیه خودخواهی موجب مفاسد می‌شود و باید مدیران روحیه تقوا را در نیروهای خود تقویت کنند تا با اخلاص کامل به وظایف خود عمل کنند.