کاپیتان سابق تیم ملی تنیس‌روی میز: مدعی کسب سهمیه المپیک هستم


کاپیتان سابق تیم ملی تنیس‌روی میز: مدعی کسب سهمیه المپیک هستم

تهران-ایرنا- «افشین نوروزی» کاپیتان اسبق تیم ملی تنیس‌روی میز گفت: به عنوان یکی از چهار نفر برتر تور ایرانی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شرکت خواهم کرد و مدعی کسب سهمیه المپیک هستم.

کاپیتان سابق و کهنه‌کار تیم ملی که خرداد ماه گذشته در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شرکت کرده و قرار بود با ۱۱ مدعی دیگر رقابت کند که به علت مصدومیت در میانه راه از ادامه مسابقات انصراف داد.

این مساله باعث نشد مرد خستگی‌ناپذیر تنیس‌روی کشورمان دست از تلاش بردارد. او که به تازگی از بند مصدومیت رها شده در نخستین مرحله تور چهارگانه ایران که در قزوین برگزار شد، سوم شد و با احتساب امتیازات این مرحله در مجموع رده‌بندی ملی هم اکنون در جایگاه دوم قرار گرفت و برای سایر رقبا که مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند، خط و نشان کشید.

او درباره مرحله نخست تور ایرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این رقابت‌ها ۱۳۰ ورزشکار از سراسر کشور حضور داشتند و بازی‌های با کیفیتی را شاهد بودیم. هر چند در بخش فنی و ساختاری مشکلاتی داشت. در بخش فنی نفرات اول تا چهارم رده‌بندی جهانی تنیس روی میز ایران در این مسابقه‌ها شرکت نداشتند و به همین علت سطح فنی مسابقات در حد عالی نبود.

وی اظهار داشت: برای افزایش سطح فنی تور ایرانی، فدراسیون باید شرکت در این تور را برای تمامی مدعیان به جز «نوشاد و نیما عالمیان» که فاصله معنا داری با سایر ورزشکاران دارند الزامی کند.

نوروزی درباره مشکلات ساختاری نیز عنوان کرد: معتقدم هنوز به شیوه ۱۰ سال قبل مسابقه‌های تنیس‌روی را برگزار می‌کنیم. سالن برگزاری مسابقه‌ها در قزوین فضای مناسب نداشت و میزی برای تمرین وجود نداشت. رقابت‌ها برنامه زمان‌بندی مناسب نداشت و سبب شد ورزشکاران حداقل بین یک تا سه ساعت در سالن معطل بمانند تا نامشان برای مسابقه اعلام شود.

وی ادامه داد: البته مسوولان برای برگزاری مناسب مسابقه‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کردند اما با این بی‌برنامه‌گی تلاش آنان دیده نمی‌شد و جز خستگی چیزی برایشان باقی نخواهد ماند.

این ملی‌پوش کهنه‌کار تنیس‌روی میز ایران گفت: چنانچه به دنبال ارتقای این رشته در کشور هستیم باید مشکلات تور ایرانی را برطرف و سطح فنی و ساختاری مسابقات را ارتقا دهیم. خوشبختانه کیفیت فنی ورزشکاران ایران در حد مطلوب و قابل قبولی قرار دارد اما استانداردهای برگزاری متناسب با پیشرفت تنیس روی میز رشد نداشته است.

نوروزی همچنین با اشاره به اینکه چهار نفر برتر تور ایرانی در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت میکنند، افزود: با قدرت در این رقابت ها شرکت کرده و قصد دارم با قرار گرفتن در جمع برترین‌های این مسابقات در رقابت‌های گزینشی نهایی برای تیم ملی شرکت داشته باشم.

وی ادامه داد: البته هنوز مسئولان فدراسیون درباره رقابت‌های انتخابی کسب سهمیه در آسیای میانه اطلاعاتی را به بیرون انتقال نداده‌اند که بدانیم چه کسانی، چه زمانی و در کجا، برای این مسابقات معرفی می‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط خاص موجود و به تعویق افتادن لیگ برتر، فدراسیون هر چه سریع‌تر در این رابطه تصمیم‌گیری و ورزشکاران را در جریان امور قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در