میراث فرهنگی سمنان میراث‌دار 3 کاروانسرا از 30 کاروانسرای استان!


میراث فرهنگی سمنان میراث‌دار 3 کاروانسرا از 30 کاروانسرای استان!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه از حدود 30 کاروانسرای تاریخی استان تنها مدیریت سه کاروانسرا با میراث فرهنگی است، گفت: کاروانسراهای استان سمنان از ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری استان برخوردار است؛ شرایط سرمایه‌گذاری در کاروانسراهای اوقافی را تسهیل می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی جمال در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: نقاط کاری مشترکی بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد.

وی افزود: از کاروانسراهای موجود در استان تنها 3 کاروانسرا متعلق به میراث فرهنگی و مابقی در مالکیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.

مدیرکل و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه وقف مقوله مقدسی است، تصریح کرد: آمادگی داریم در سرمایه‌گذاری در کاروانسراهای اوقافی شرایط را تسهیل کنیم.

وی بابیان اینکه گردشگری در تمام دنیا ضوابط خاص خود را دارد گفت: توسعه گردشگری وظیفه ذاتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است ولی با بی‌بندوباری و عدم رعایت شئونات اسلامی در اماکن گردشگری مخالفیم و در صورت مشاهده برخورد خواهیم کرد.

جمال با تشکر از پیشنهاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مبنی بر راه‌اندازی کمیته مشترک متشکل از کارشناسان ادارات کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: اماکن مشترک زیادی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان داریم و از راه‌اندازی این کمیته استقبال می‌کنیم.

وی بابیان اینکه تعامل خوبی بین ادارات اوقاف و میراث فرهنگی استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های ماهیانه مدیران دو دستگاه در کنار تشکیل جلسات تخصصی در کمیته مشترک می‌تواند بر پیشبرد اهداف و برنامه‌های مشترک دو دستگاه بیفزاید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل